کری: ادعای نتانیاهو درباره تسلیحات هسته‌ای ایران صحت ندارد

کری: ادعای نتانیاهو درباره تسلیحات هسته‌ای ایران صحت ندارد
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 14:24

وزیر خارجه سابق آمریکا در پنلی در کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید کرد که ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص فاصله 10 ساله ایران با ساخت زرادخانه هسته‌ای صحت ندارد.

العالم- ایران/ سیاسی 

«جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا در سومین روز از کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «خاورمیانه در حال حاضر به دلایل مختلف یکی از دو منطقه خطرناک در جهان به حساب می‌آید».

وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به اظهارات نتانیاهو و دستاوردهای برجام گفت: نتانیاهو گفت که ایران ظرف 10 سال با ساخت یک زرادخانه‌ هسته‌ای خواهد داشت که این ادعا صحت ندارد». 

جان کری به دستاوردهای توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه‌ آلمان) اشاره کرد و گفت: کسانی هستند که محل سانتریفیوژها را بازرسی می‌کنند. جامعه جهانی اقدامات هسته‌ای ایران را محدود کرده است. برای اروپا و تمامی جهان اهمیت دارد که این توافق حفظ شود.»

وی ضمن انتقاد از رویکرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام گفت: «اقدامات دولت ترامپ در خصوص خروج از برجام به منظور جلوگیری از تسلیحاتی شدن ایران، اشتباه است».

کری سپس با اشاره به ادعاهای نتانیاهو درباره برجام گفت: «اگر خانه شما آتش بگیرد، صرف اینکه ممکن است خانه شما مجدداً آتش بگیرد، از خاموش کردن آن صرفنظر می‌کنید؟»

جان کری در سخنان خود به مخاطبان یادآور شد که چطور رژیم صهیونیستی، عربستان و مصر از خواستند تا به ایران حمله کند و گفت: «بمباران کردن، اوضاع را به عقب بازنمی‌گرداند (تغییری در وضعیت به وجود نمی‌آورد)».

پربیننده ترین خبرها