دبیر کل سازمان ملل و اتحادیه اروپا سقوط هواپیمای مسافربری ایران را تسلیت گفتند

دبیر کل سازمان ملل و اتحادیه اروپا سقوط هواپیمای مسافربری ایران را تسلیت گفتند
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 07:24

دبیر کل سازمان ملل متحد و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌هایی جداگانه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج را تسلیت گفتند.

العالم- ایران/ سیاسی 

دبیر کل سازمان ملل متحد و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیام‌هایی جداگانه روز یکشنبه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج را تسلیت گفتند.

هواپیمای مسافربری از نوع ATR، متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان روز یکشنبه سقوط کرد. گفته می‌شود تمامی 66 سرنشین این هواپبما جان باخته‌اند. 

پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان در 14 مایلی یاسوج و در نزدیکی روستای «دینه» بر اثر برخورد به کوه دنا سقوط کرد. 

«فرهان حق»، سخنگوی «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مراتب تأسف و تسلیت دبیر کل را به مردم و دولت ایران ابراز کرده است. 

در این بیانیه آمده است: «دبیر کل از شنیدن سانحه غم‌انگیز امروز در نزدیکی یاسوج به شدت متأثر شد.  ایشان مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت.»

 «کاترین ری»، سخنگوی «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از دست رفتن جان چندین نفر در این سانحه را تسلیت گفت. 

در این بیانیه آمده است: «حادثه هواپیمایی امروز به از دست رفتن جان شمار زیادی منجر شد. اتحادیه اروپا  در این لحظات سخت، مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان و عزیزان آنها ابراز می‌دارد.»

فارس

پربیننده ترین خبرها