سقوط هواپیمای ایرانی در سرخط اخبار رسانه های جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه

سقوط هواپیمای ایرانی در سرخط اخبار رسانه های جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 07:35

تعدادی از رسانه های جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان را روز دوشنبه در سرتیر اخبار خود بازتاب دادند.

العالم- آسیا 

این رسانه ها به ویژه رسانه های جنوب شرق آسیا که به دلیل تعطیلات سال نو چینی فعالیت خود را کم کرده بودند، خبر سقوط هواپیمای ایرانی را در سرتیتر اخبار روز دوشنبه خود قرار دادند.
 تارنمای استار، نیواستریت تایمز،مالزی اینسایت ، سان دیلی در مالزی، شبکه خبر ای بی سی و اسکای نیوز استرالیا، راپلر فیلیپین، شبکه تلویزیونی خبر آسیا و بانکوک پست ویتنام از جمله رسانه های منطقه بودند که ضمن انعکاس این خبر عمدتا از منابع غربی اعلام کردند: تحریم های بین المللی سبب شده ناوگان هواپیماهای مسافربری ایران سالخورده شود.
این رسانه ها نوشتند: ایران پس از توافق نامه برجام درصدد نوسازی این هواپیماهاست.
روزنامه استار در وبسایت خود نوشت: ایران تاکنون از حوادث هوایی متعددی رنج برده است. 
نیو استریت تایمز نیز درانعکاس خبر این سانحه گزارش داد: هواپیمایی که روز یکشنبه سقوط کرد، یک توربوپراپ دوموتوره از نوع ATR-72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان ایران بود. 
اسکای نیوز استرالیا نیز نوشت : همه 66 مسافر و خدمه این هواپیما در این سانحه هوایی که به علت نقص فنی در منطقه ای در جنوب غرب ایران رخ داد کشته شدند. 
یک هواپیمای مسافربری ایران با 60 مسافر و 6 خدمه بامداد یکشنبه در جنوب غرب کشور سقوط کرد. 
این هواپیما ساعت 8 بامداد از فرودگاه مهرآباد تهران بلند شد و به سوی شهر یاسوج در جنوب غرب کشور در پرواز بود که پس از حدود 50 دقیقه پس از بلند شدن از زمین، از صفحه رادار محو شد. 
یکی از مسئولان این شرکت هواپیمایی اعلام داشته در این حادثه همه سرنشینان جان خود را از دست دادند. 
مالزی اینسایت نیز یکی دیگر از وبسایت هایت خبری مالزی با درج خبر سقوط هواپیمای ایرانی نوشت: طبق گزارش مسئولان ایرانی هواپیما در کوه دنا بخشی از کوه زاگرس در محدوده 23 کیلومتری یاسوج سقوط کرده و همه مسافران و خدمه کشته شدند.
این رسانه مالزیایی نیز به نقل از رسانه های غربی نوشت: لغو تحریم ها در مورد خرید هواپیما یکی از بندهای کلیدی توافقنامه برجام بوده که درسال 2015 با قدرت های جهانی امضا شده است. 
مالزی اینسایت نوشت: اولین هواپیمای خریداری شده بعد از لغو تحریم ها که یک فروند ایرباس بود پیشتر وارد ایران شد. 

پربیننده ترین خبرها