پاسخ حضرت فاطمه(س) به درخواست عیادت قاتلانش

پاسخ حضرت فاطمه(س) به درخواست عیادت قاتلانش
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 12:30

حجت‌الاسلام انصاریان در بیانی به پاسخ حضرت زهراء(س) بعد از جریان آتش زدن درِ خانۀ وحی دربارۀ عیادت دشمنان از وی اشاره کرد.

العالم- ایران/ فرهنگی 

 پس از  وفات رسول خدا (ص) عده‌ای بر خلاف بیعتی که با ایشان و امیرالمؤمنین (ع) در جریان غدیر خم کرده بودند، خلافت را از مسیر اصلی خود خارج و به ناحق آن را غصب کردند. آنان با محوریت و به دستور دستگاه خلافت به خانه امیر‏المؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) هجوم بردند که در پی این اقدام بی شرمانه، حضرت زهراء(س) مجروح و بعد از مدتی به شهادت رسیدند.

در همین راستا، حجت‌الاسلام حسین انصاریان محقق و مفسر قرآن کریم در بیانی با اشاره به ماجرای درخواست عیادت دشمنان و غاصبان خلافت از فاطمۀ زهراء(س) گفت: روزی ابوبکر و عمر، امیر‏المؤمنین(ع) را در کوچه دیدند و درخواست عیادت از فاطمۀ زهراء(س) را داشتند، امیر‏المؤمنین(ع) فرمود باید از فاطمه(س) بپرسم و بعد به شما پاسخ بدهم.

وی افزود: حضرت علی (ع) نزد حضرت فاطمه(س) آمد و درخواست آن دو را با حضرت(س) مطرح کرد، فاطمۀ زهراء(س) با وجود اینکه در شرایط سختی قرار داشتند، هیچگاه عصبانی نشد و به حضرت علی(ع) فرمود:

یا علی! «الْبَيْتُ‏ بَيْتُكَ‏ وَ الْحُرَّةُ زَوْجَتُكَ فَافْعَلْ مَا تَشَاء؛ خانه، خانه توست و من هم، کنیز و مطیع تو هستم، شما امام من هستید، اگر شما بخواهید من نیز می‌خواهم، اگر شما نخواهید من نیز نمی‌خواهم.

تسنیم 

پربیننده ترین خبرها