روزنامه اردنی 

احیای داعش در عراق این‌بار به سرکردگی «ابویحیی العراقی»

احیای داعش در عراق این‌بار به سرکردگی «ابویحیی العراقی»
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 14:00

یک روزنامه اردنی از تلاش داعش برای ترمیم خود پس از فروپاشی نظامی در عراق، این بار به سرکردگی «ابویحیی العراقی» خبر داد.

العالم-عراق

یک روزنامه اردنی از طرح یکی از سرکرده‌های ارشد داعش برای احیای این گروه تروریستی یا تشکیل یک سازمان تروریستی موازی با داعش در غرب عراق خبر داد.

روزنامه «امان» با انتشار این خبر نوشت: «ابو یحیی العراقی» از سرکرده‌های معروف داعش قصد دارد در پی شکست نظامی داعش در عراق، بار دیگر این گروه تروریستی را احیا کند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه عراقی نوشت: داعش به دنبال باز تاسیس خود در عراق از طریق عناصر باقی مانده از این گروه در کشور در جریان است و ابویحیی العراقی از عاملان اصلی این اقدام است.

این منابع اعلام کردند که العراقی یک گروه مسلحانه در «وادی حوارن» واقع در غرب الانبار به طور کاملا محرمانه تاسیس کرده و این گروه فعلا کاملا پنهانی فعالیت می‌کند و قرار است به طور ناگهانی و در جریان طرح بازگشت داعش به عراق خود را ظاهر کند.

تاکنون چندین‌بار، اخباری درباره وضعیت وخیم سلامتی «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش، منتشر شده که آخرین آن در ماه جاری بود که وزارت کشور عراق اعلام کرد «بر اساس اطلاعاتی که از ابوبکر البغدادی داریم وی به شدت زخمی شده و احتمال به هلاکت رسیدن او بسیار بالاست».

«ابو علی البصری» مدیر کل بخش اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق اعلام کرد که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به شدت زخمی شده و حال او وخیم است.

به گفته این مسئول ارشد امنیتی عراق، «ابراهیم عواد السامرائی» ملقب به البغدادی اخیرا در پی وخیم شدن اوضاع جسمی خود به بیمارستان داعشی‌ها در منطقه الجزیره سوریه منتقل شده است. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها