تشریح آخرین وضعیت عملیات جستجوی هواپیمای ساقط شده

تشریح آخرین وضعیت عملیات جستجوی هواپیمای ساقط شده
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 18:10

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرایط سخت جغرافیایی، سخت گذر بودن، برف و باران در روز نخست حادثه و شیب‌های تند سبب کندی عملیات جست وجوی لاشه هواپیمای پرواز تهران به یاسوج شده است.

العالم ـ ایران 

عباس آخوندی روز دوشنبه در نشست شورای مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفته است، تمام امکانات مورد نیاز از جمله 6 پهپاد، چندین فروند بالگرد، 40 گروه امدادگر هلال احمر و کوهنوردان وزارت ورزش و جوانان با تمام تجهیزات مورد نیاز در منطقه پادنا در حال جست و جو هستند.
به گفته آخوندی برای جست و جوی منطقه‌ای در ابعاد 15 کیلومتر، 6 پهپاد کافی است اما با هدف تسریع در روند عملیات با رئیس جمهوری، وزیر کشور و دیگر متولیان برای اعزام پهپاد و بالگرد بیشتر به منطقه هماهنگی شده است.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرده که 11 ستاد عملیاتی برای جست و جو، امداد و نجات، هواشناسی، بررسی مکالمات و دلایل این سانحه تشکیل شده است.
آخوندی همچنین از هزینه 300 میلیارد ریالی برای توسعه فرودگاه یاسوج در طرح هایی مانند پرواز در شب و توسعه باند فرودگاه و دیگر نیازهای آن خبرداده و گفته است که این طرح ها در آستانه بهره برداری بوده است.

وی به شرایط صنعت هواپیمایی کشور به‌ ویژه در زمان سخت تحریم‌ها برای تأمین قطعات و سیستم ناوبری اشاره و بر تلاش برای توسعه این صنعت تاکید و خاطرنشان کرده که سرمایه گذاری برای خرید هواپیماهای جدید و توسعه فرودگاه‌ها بخشی از این تلاش بوده است.
وزیر راه و شهرسازی از رسانه‌های ارتباط جمعی خواست که تحلیل‌های خود در این حادثه را بر اساس گفته‌های کارشناسان خبره و مسئول انتشار دهند.

پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه (29 بهمن ماه) تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
جست‌وجو برای یافتن جانباختگان احتمالی این سانحه هوایی همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها