سید حسن نصرالله در نطق تلویزیونی:

حزب الله اسامی نامزدهای انتخابات پارلمانی را اعلام می کند

حزب الله اسامی نامزدهای انتخابات پارلمانی را اعلام می کند
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 22:57

دبیرکل حزب الله لبنان امروز طی سخنانی اعلام کرد که اسامی نامزدهای حزب الله در انتخابات پارلمانی آینده لبنان را اعلام خواهد کرد.

العالم ـ لبنان 

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب در سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که پس از تکمیل لیست های انتخاباتی، اسامی همه نامزدهای حزب الله و گروه های همپیمان آن اعلام می شود.

وی افزود: ما به برخی از امور از جمله انتخابات پارلمانی در دوره های سابق توجه داشته‎ایم و تعدادی از نمایندگان و وزراء از حزب الله هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: طی چهار سال آینده وزارتخانه و پارلمان را از هم جدا خواهیم کرد تا مسئولیت ها تقسیم شود و بار مسئولیت را از روی دوش برادران خود کم کنیم. 

نصرالله افزود: محمد فنیش وزیر کنونی ورزش و جوانان در کابینه آینده لبنان نیز حضور خواهد داشت به همین علت جزء نامزدهای حزب الله در انتخابات پارلمانی نخواهد بود.

دبیرکل حزب الله با اشاره به سنگین بودن مسئولیت وزارت و سنگین بودن مسئولیت نمایندگی پارلمان تاکید کرد که ما ترجیح می‌دهیم این دو مسئولیت را از یکدیگر جدا کنیم تا کسی که وزیر هست، دیگر نماینده پارلمان نباشد. 

نصرالله همچنین گفت حسین الموسوی نماینده پارلمان لبنان ترجیح داده است دیگر نماینده نباشد و به مسائل مربوط به حزب الله رسیدگی کند.

وی گفت: انتخابات پارلمانی اقدام سیاسی است و حزب الله به نمایندگی از بسیاری از خانواده ها، نامزدهای شایسته خود را انتخاب می کند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که صدها میلیون دلار برای تخریب چهره حزب الله و همچنین کاندیدادهای آن هزینه شده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که در فهرست اسامی نامزدها، اسامی جدیدی دیده می‌شود ولی چند شخصیت قدیمی که در پارلمان لبنان عضویت داشتند نیز در این فهرست حضور دارند. شعار انتخاباتی حزب الله در انتخابات آینده «نحمی و نبنی» اعلام شد که به معنای «دفاع می‌کنیم و می‌سازیم» است.

پربیننده ترین خبرها