تحصن دانش آموزان مقابل کاخ سفید در اعتراض به موضع ترامپ در قبال آزادی سلاح

تحصن دانش آموزان مقابل کاخ سفید در اعتراض به موضع ترامپ در قبال آزادی سلاح
سه شنبه 1 اسفند 1396 - 11:12

تعدادی از نوجوانان دانش آموز با برگزاری تحصن در مقابل کاخ سفید اعتراض خود را نسبت به موضع رئیس جمهور آمریکا در خصوص کنترل سلاح نشان دادند.

العالم _ آمریکا

در حالی که دانش آموزان سراسر آمریکا برای اعتراض به فقدان کنترل سلاح در این کشور بسیج می شوند، تعدادی از نوجوانان دانش آموز با خوابیدن و تحصن در برابر کاخ سفید اعتراض خود را نسبت به موضع دونالد ترامپ در قبال کنترل سلاح اعلام کردند.

این تحصن پس از آن برگزار شده است که یکی از بدترین تیراندازی ها در مدارس آمریکا در تاریخ این کشور به وقوع پیوسته است.

17 نفر از اعضای گروهی موسوم به "نوجوانان برای اصلاح کنترل سلاح" در برابر کاخ سفید دراز کشیدند تا به صورت نمادین تعداد دانش آموزانی را که در این تیراندازی کشته شدند، نشان دهند. این دانش آموزان بر اثر تیراندازی در دبیرستانی در فلوریدا جان خود را از دست دادند.

معترضان در فلوریدا و سایر شهرهای آمریکا، واکنش ترامپ به این حادثه مرگبار را به شدت به باد انتقاد گرفتند. ده ها نفر از دانش آموزان که در این تحصن و اعتراض شرکت کرده بودند، شعار می دادند: ما مدارس امن می خواهیم.

سازمانی که این تحصن اعتراض آمیز را برگزار کرده است، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما این اعتراض را با هدف اعلام همبستگی با کسانی که از این تیراندازی هولناک در فلوریدا آسیب دیدند، برگزار کرده ایم. ما از ترامپ و رهبران دو حزب می خواهیم تا در راستای منافع جوانان آمریکایی اقدام کنند و به این تیراندازی های غم انگیز پایان دهند.

زمانی که این تظاهرات برگزار می شد، ترامپ در باشگاه گلف خود در فلوریدا بود که 40 مایل تا محل حادثه فاصله داشته است. ترامپ در دوره رقابت های انتخاباتی از حمایت انجمن ملی اسلحه برخوردار بوده است.

نیکلاس کروز 19 ساله که دانش آموز سابق دبیرستان بوده ، با تیراندازی در این مدرسه در فلوریدا حداقل 17 دانش آموز را به قتل رسانده است.

تعدادی از دانش آموزانی که از این حادثه جان سالم بدر برده اند از ترامپ و نمایندگان کنگره خواسته اند تا برای کنترل سلاح اقدام کند.

کاخ سفید دوشنبه اعلام کرده است که رئیس جمهور از تلاش ها برای ارتقای سیستم بررسی سابقه خریداران سلاح حمایت می کند.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ترامپ با جان کورنین سناتور جمهوریخواه تگزاس درباره طرحی صحبت کرده است که بر اساس آن سیستم نظارت و بررسی سابقه خریداران سلاح تقویت خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها