مهرعلیزاده خبرداد؛

نقطه سقوط مرز بین اصفهان و کهگیلویه است/ تا این لحظه جعبه سیاه پیدا نشده

نقطه سقوط مرز بین اصفهان و کهگیلویه است/ تا این لحظه جعبه سیاه پیدا نشده
سه شنبه 1 اسفند 1396 - 14:25

استاندار اصفهان با بیان این که تا این لحظه هنوز جعبه سیاه پیدا نشده گفت: کوه دنا کوهی است که بخش شمالی آن در استان اصفهان و جنوبیان در کهگیلویه و بویراحمد و در نقطه مرزی دو استان سقوط کرده است.

العالم - ایران 

محسن مهرعلیزاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با کاوش‌های نیروهای هلال احمر، سپاه و ارتش جمهوری اسلامی در محدوده سقوط هواپیما و کسب اطلاعات میدانی پس از جلسه با نیروهای عملیاتی، امروز با انجام پرواز بالگردها و پهبادهای سپاه، هلال احمر و ارتش خوشبختانه محل سقوط مشخص شد و با کارشناسی‌های انجام‌شده و تأیید کارشناسان هواپیمای آسمان، کوهنوردان و نیروهای مختلف عملیاتی درصدد تخلیه اشیاء هواپیما و انتقال اجساد مسافران خواهند بود.

وی افزود: با توجه به مساعد نبودن شرایط جوی در محل سقوط هواپیما، امکان فرود بالگردها در آن منطقه نیست و نیروها به صورت زمینی در آن‌جا حضور پیدا می‌کنند که به دلیل شدت برف و کولاک در ساعات آینده کار بسیار مشکل خواهد بود.

استاندار اصفهان ابراز داشت: نیروهای سپاه که از روز گذشته در کنار دیگر نیروهای امدادی فعال بودند، توانستند لاشه هواپیما را در ارتفاع 13 هزار پایی و در نوک قله ببینند.

مهرعلیزاده با بیان این که ارتفاع دنا 13.5 هزار پا هست و این سقوط در کنار قله دنا رخ داده عنوان کرد: این موضوع نشان دهنده این است که خلبان دید نداشته و با قله برخورد می‌کند و اگرنه می‌توانست کمی آن طرف تر از شیار میان کوه عبور کند.

استاندار اصفهان یادآور شد: نیروهای دیگر نیز اعزام شدند به آن نقطه و با دیده شدن آرم هواپیمایی آسمان این که لاشه هواپیماست مسجل شد، تمام تلاش را خواهیم کرد تا در اسرع وقت تا آخر وقت امشب تعداد اجساد مسافران را برگردانند.

وی در خصوص وضعیت مسافران تصریح کرد: بیش از 48 ساعت از حادثه می‌گذرد و به نظر می‌رسد تمام مسافران جان خود را از دست داده باشند، فردا اول وقت هم عملیات را شروع می‌کنیم.

مهرعلیزاده اظهار داشت: پیش‌بینی هوا نشان دهنده نامساعد شدن شرایط جوی از پیش از ظهر چهارشنبه تا جمعه است، در صورتی که تا فردا عملیات جست‌وجو کامل نشود از جمعه یا شنبه شروع می‌کنیم

وی با بیان این که تا این لحظه هنوز جعبه سیاه پیدا نشده گفت: کوه دنا کوهی است که بخش شمالی آن در استان اصفهان و جنوبیان در کهگیلویه و بویراحمد و در نقطه مرزی دو استان سقوط کرده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: حدس ما این است شدیدترین برخورد ممکن رخ داده و هواپیما به صورت مستقیم به کوه برخورد کرده، در چنین برخوردهایی به صورت میانگین پیکر مسافران به چند تکه تقسیم می‌شود و عملیات سخت و طولانی در پیش داریم.

وی یادآور شد: نزدیک به 2 هزار نیرو در حال حاضر آنجا هستند که عمدتاً از استان اصفهان و نیروهای محلی هستند.

شب گذشته مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان در منطقه بود و با توجه به اشراف اطلاعاتی که داشت محدوده شب گذشته تعیین شد و طی یک عملیات هماهنگ خوشبختانه عملیات بالاخره به نتیجه رسید.

در پاسخ به سؤال خبرنگاران پیرامون کمک سایر کشورها در عملیات جست‌وجو گفت: ارتش با توجه به ارتباطاتی که با دیگر کشورها دارد کمک‌هایی را از دیگر کشورها همچون روسیه گرفته بود.

مهرعلیزاده در پایان تأکید کرد: بار دیگر این حادثه ناگوار را به همه بازماندگان تسلیت می‌گویم و از آن‌ها می‌خواهم که به محل مراجعه نکنند تا نیروهای زبده حاضر در محل عملیات را کامل کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها