عربستان زیر تیغ فیفا برای حذف از جام جهانی

عربستان زیر تیغ فیفا برای حذف از جام جهانی
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 07:23

فیفا که ماه ها است دخالت دادن انگیزه های سیاسی در فوتبال از سوی عربستان و امارات را زیر نظر دارد، ریاض را تهدید به حذف از جام جهانی 2018 کرد.

العالم- عربستان 

 روزنامه اسپانیایی آ اس در گزارشی نوشت: فدراسیون جهانی فوتبال چند ماه است که عملکرد فدراسیون های فوتبال عربستان و امارات را زیر نظر دارد و ممکن است جلساتی با مقام های فوتبال این کشورها داشته باشد.
براساس این گزارش، فیفا نگران استفاده سیاسی از فوتبال از سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی علیه قطر است که از خرداد ماه سال جاری تحت محاصره اقتصادی این دو کشور قرار گرفته است.
عربستان در بازی های امسال جام ملت های عرب خلیج فارس به بازیکنان تیم ملی فوتبال بحرین که قرار بود در مقابل قطر بازی کنند، پیشنهاد پاداش در صورت پیروزی داد.
در همین بازی ها که ابتدا قرار بود در قطر برگزار شود، به علت خودداری عربستان و امارات از حضور در قطر، دوحه پیشنهاد جایگزینی کویت به عنوان میزبان را داد.
پیام های خصمانه ای که از سوی رسانه ها نثار قطر می شد، باعث نگرانی شدید کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین فیفا شد که به شدت نسبت به لحن خشونت آمیز در فوتبال حساس هستند.
همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا به عربستان و امارات که در بازی های اخیر جام باشگاه های آسیا علاوه بر خودداری از بازی در خاک قطر از پذیرش تیم های این کشور در خاک خود نیز امتناع می کردند، هشدار داد که در صورت نقض قوانین این سازمان با محرومیت های شدیدی روبه رو خواهند شد.
با وجود این که دو کشور پذیرفتند که مطابق مقررات عمل کنند، هفته گذشته هنگامی که تیم الغرافه قطر برای بازی در مقابل الجزیره امارات به ابوظبی سفر می کرد، با رفتار سیاسی این کشور مواجه شد.
بازیکنان الغرافه که به دلیل محاصره اقتصادی قطر باید از طریق عمان به ابوظبی می رفتند، مجبور شدند تاخیری 8 ساعت در فرودگان عمان را تحمل کنند.
عربستان در این میان با خطر جدی تری روبه رو است؛ چرا که در صورت اثبات دخالت انگیزه های سیاسی در فوتبال، تیم این کشور ممکن است از بازی در جام جهانی فوتبال 2018 روسیه حذف شود.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها