افشای همکاری نظامی آمریکا با عناصر مسلح در سوریه

افشای همکاری نظامی آمریکا با عناصر مسلح در سوریه
شنبه 27 خرداد 1391 - 07:28

يک روزنامه انگليسي با افشاي ديدار اخير نمايندگان ارشد مخالفان مسلح سوريه با مسئولان و ديپلماتهاي آمريکايي، از همکاري نزديک نظامي دو طرف پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "دیلی تلگراف" در گزارشی به همکاری نزدیک نظامی آمریکا و عناصر مسلح در سوریه اشاره کرد.

"روت شرلوک" و "پیتر فاستر"  خبرنگاران دیلی تلگراف به نقل از منابعی تأکید کردند: نمایندگان ارشد عناصر مسلح موسوم به "ارتش آزاد" هفته قبل با مسئولان و دیپلماتهای آمریکایی دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، این دیدارها با "رابرت فورد" سفیر و همچنین "فردریک هوف" هماهنگ کننده امور خاورمیانه در وزارت امورخارجه آمریکا در مقر وزارت خارجه آمریکا برگزار شد.

دیلی تلگراف خاطرنشان کرد نمایندگان عناصر مسلح همچنین با اعضای ارشد شورای امنیت ملی آمریکا دیدار کردند؛ این شورا مسئول ارایه توصیه و مشورت به رییس جمهوری آمریکا در خصوص سیاستهای امنیت ملی است. آنها در این دیدار نقشه های الکترونیکی و برنامه های مفصلی را در خصوص مواضع مخالفان و اهداف احتمالی آنها علیه نظام سوریه به همراه داشتند.

نمایندگان عناصر مسلح همچنین فهرستی از انواع سلاح و تجهیزاتی را که قصد دارند از مسئولان آمریکایی درخواست کنند، تهیه کرده و  قرار است این فهرست را ظرف 2 هفته آینده ارایه دهند؛ این فهرست شامل سلاح های سنگین از جمله موشک های ضد تانک و تفنگ های خودکار است.

دیلی تلگراف خاطرنشان کرد، این دیدارها قبل از نشست هفته آینده گروه 20 انجام شده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها