جزئیاتی جدید از اغتشاشات اخیر در خیابان پاسداران از زبان سخنگوی هیئت رئیسه مجلس

جزئیاتی جدید از اغتشاشات اخیر در خیابان پاسداران از زبان سخنگوی هیئت رئیسه مجلس
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 13:00

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: تا کنون ۳۰۰ نفر در رابطه با این اغتشاشات دستگیر شده‌اند.

العالم _ ایران / سیاسی

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز (چهارشنبه 2 اسفند)‌ گفت: آقای لاریجانی در ابتدا گزارشی را در رابطه با اغتشاشات دو روز گذشته توسط دراویش گنابادی اتفاق افتاده بود ارائه داد.

وی افزود: به هر حال اتفاقاتی که افتاده است همچنین اقداماتی که نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی انجام می‌دهند در جلسه امروز تشریح و طی گزارشی به نمایندگان مجلس ارائه شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: همچنین آقای کولیوند رئیس کمیسیون شوراها در جلسه امروز گزارشی را درباره اتفاقات دو روز گذشته به نمایندگان ارائه داد و کمیسیون امنیت ملی مجلس با توجه به اهمیت موضوع جلسه‌ای را با مسئولان انتظامی و امنیتی تهران درباره اغتشاشات اخیر برگزار کردند و قرار شد گزارشی از این نشست در صحن علنی مجلس مطرح و به اطلاع مردم برسد.

نعمتی در پاسخ به این سوال که در اغتشاشات اخیر چند نفر دستگیر شدند گفت: آنچه که بنده از نیروهای انتظامی و امنیتی خبر گرفته‌ام تا کنون 300 نفر در رابطه با این اغتشاشات دستگیر شده‌اند و 5 نفر از برادران نیروی انتظامی و بسیج شهید شده‌اند. همچنین 35 نفر از کارکنان نیروی انتظامی مجروح شده‌اند.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر حتی یک گلوله به سمت اغتشاشاگران شلیک نشده است و اصل ماجرا این بود که در پاسگاه گاندی، نیروهای انتظامی به یک خودرو پراید مشکوک شده و خودرو را تعقیب می‌کنند که این پراید در میانه راه خراب شده و آنها از آن خودرو پراید خارج شده و سوار خودرو پراید دیگری می‌شوند. همان اشخاص در فاصله چند ساعته به پاسگاه مراجعه می‌کنند و اذعان می‌کنند که خودرو ما به سرقت رفته است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی پس از تحقیقات متوجه می‌شوند که سارق یکی از همین دراویش است و پس از آن اقدامات لازم را درباره دستگیری فرد مورد نظر انجام می‌دهند.

وی گفت: من فکر می‌کنم که دستگاه‌های امنیتی و قضایی تکلیف خود را می‌دانند و به اعتقاد من دراویش از حلم نظام سوءاستفاده می‌کنند. 

نعمتی در رابطه با راننده اتوبوس گفت: اینکه گفته شده بخشی از این حادثه مربوط به دراویش نیست کذب است چرا که راننده ماشینی که تعدادی را زیر گرفته است برادر همین سارق بوده است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در خاتمه عنوان کرد: حادثه پاسداران هیچ ربطی به اتفاقات اخیر در دی ماه ندارد اما از خارج یک رابطه‌هایی بین این دو ممکن است وجود داشته باشد که در حال بررسی آن هستیم. 

تسنیم

پربیننده ترین خبرها