وزرای خارجه اسپانیا و هلند با ظریف دیدار کردند

وزرای خارجه اسپانیا و هلند با ظریف دیدار کردند
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 14:10

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) میزبان وزرای خارجه اسپانیا و هلند در تهران است.

العالم- ایران/ سیاسی 

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه) میزبان همتایان اسپانیایی و هلندی خود در تهران است.

«آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا قرار است ظهر امروز با ظریف دیدار کند و «سیخرید کاخ» وزیر خارجه هلند هم عصر امروز مهمان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران است.

وزرای خارجه اسپانیا و هلند همچنین امروز با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

وزیر خارجه اسپانیا قرار بود در اکتبر 2017 به ایران سفر کند، اما به دلیل تحولات در منطقه خودمختار کاتالونیا این سفر به تعویق افتاد.

وزیر امور خارجه اسپانیا سال گذشته (1395) در حاشیه پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرده بود. ظریف در این دیدار از همتای خود برای سفر به تهران دعوت به عمل آورده بود.

وزیر امور خارجه اسپانیا پس از این دیدار در صفحه توئیتر خود نوشت: دیدار خوبی با دوست ایرانی خود داشتم و دو طرف برای تحکیم توافق هسته‌ای و همکاری برای حل تنش‌های منطقه‌ای تلاش خواهند کرد.

وزرای خارجه ایران و اسپانیا همچنین در خرداد 1396 در گفت‌وگویی تلفنی آخرین تحولات منطقه و تنش‌های پدید آمده بین برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

ظریف فروردین 1394 به اسپانیا سفر و با خوزه مانوئل گارسیا مارگالو وزیر خارجه وقت اسپانیا و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

«سیخرید کاخ» وزیر خارجه و وزیر تجارت خارجی و همکاری و توسعه هلند اخیرا و در پی استعفای وزیر خارجه سابق این کشور در 13 فوریه سالجاری عهده‌دار این مسئولیت شد.

«هالبه زیلسترا» وزیر خارجه سابق هلند در پی اعتراف به دروغگویی درباره حضور در جلسه‌ای به میزبانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، 13 فوریه سالجاری استعفا داد. وی استعفایش را در پارلمان اعلام کرد و گفت: این بزرگترین اشتباهی بود که در تمام دوران کاری‌ام مرتکب شدم.

زیلسترا گفته بود در سال 2006 در جلسه‌ای شرکت داشت که پوتین در آن اعلام بود که بلاروس، اوکراین و کشورهای حوزه دریای بالتیک را بخشی از «روسیه بزرگ» می داند.
 زیلسترا بعد از آن اعتراف کرد که در آن جلسه حضور نداشته اما خبر آن را از فردی که آنجا بوده، شنیده است

پربیننده ترین خبرها