درخواست الهاشمی برای دخالت نظامی در سوریه

درخواست الهاشمی برای دخالت نظامی در سوریه
شنبه 27 خرداد 1391 - 12:21

معاون فراري رييس جمهور عراق، خواستار مداخله نظامي در سوريه و تسليح مخالفان در اين کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "طارق الهاشمي" كه در عراق به اتهام فعالیتهای تروریستی تحت پيگرد قضایي قرار دارد، از شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواست براي جلوگيري از آنچه که آنرا "سركوب مردم سوريه" خواند، متوسل به نيروي نظامي شود .

الهاشمي که با کمک امیر قطر از کردستان عراق گریخته و اکنون در ترکیه به سر می برد، در مصاحبه ای تلویزیونی مدعی شد: درگيري هاي سوريه جنبه مذهبي و قوميتي دارد، و مردم اين كشور به دلایل مذهبی و قوميتی كشته مي شوند. !

الهاشمي از دولت عراق به علت مخالفت با مسلح كردن گروه هاي مخالف سوريه انتقاد كرد و گفت: نخست وزير (نوري مالكي) بايد به مصوبات اجلاس اخير سران عرب پايبند باشد، چرا كه حاضرين در اين اجلاس بر حق مردم سوريه در برخورداري از اصلاحات و رهایي از نظام هاي ديكتاتوري تأكيد كردند.

با وجود صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی از سوی اینترپل، دولت ترکیه به صورت رسمی با تحویل وی مخالفت کرده است.

ادعای طارق الهاشمی درباره بحران سوریه درحالی مطرح می شود که طبق اذعان ناظران و رسانه ها؛ حمایتهای مالی، تسلیحاتی و لجستیکی عربستان، قطر، ترکیه و آمریکا از عناصر مسلح در سوریه، و اعزام مزدوران و تروریستها به سوریه، دلیل اصلی به وجود آمدن بحران سوریه و ادامه بحران این کشور است که به هدف براندازی نظام سوریه صورت می گیرد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها