وزیر دفاع:توسعه روابط دفاعی ایران با آذربایجان علیه هیچ کشوری نیست

وزیر دفاع:توسعه روابط دفاعی ایران با آذربایجان علیه هیچ کشوری نیست
پنج‌شنبه 3 اسفند 1396 - 14:40

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه هنگام ترک باکو گفت: توسعه روابط دفاعی ایران با جمهوری آذربایجان علیه هیچ کشوری نیست.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سرتیپ امیر حاتمی در پایان سفر دو روزه خود به باکو، در فرودگاه حیدرعلی اف این شهر به ایرانا گفته است: جمهوری اسلامی ایران مصمم است با همه همسایگان ارتباط خوبی داشته باشد اما جمهوری آذربایجان جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی کشورمان دارد. 
وی تاکید کرد: ایران، جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر باید بتوانیم امنیت این دریا را تامین کنیم، اگر در این کار قصوری انجام شود حتما مداخله هایی از سوی دیگران اتفاق می افتد که برای امنیت منطقه خوب نخواهد بود اما با این اراده ای که مشاهد می شود این اتفاق نخواهد افتاد.
وزیر دفاع کشورمان با اشاره به بازدیدش از دانشگاه فرماندهی کشور آذربایجان اظهار داشت: کارخانجات و مجموعه های خوب نظامی، دفاعی و صنعتی در این کشور ایجاد شده و جمهوری آذربایجان در مدت نه چندان طولانی پس از استقلال به پیشرفت های خوبی نایل آمده است. 
سرتیپ حاتمی افزود: در این سفر دیدارها و مذاکرات بسیار مفید و سازنده ای با رئیس جمهوری، نخست وزیر، وزیران دفاع و مسئولان صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان داشتیم.
وی تصریح کرد، دیدگاه های بلندی را از سوی رئیس جمهوری آذربایجان بویژه در خصوص روابط دو جانبه و توسعه آن دیدم و همان طور که در گفت و گو با همتایان آذربایجانی خود گفتم، با این دیدگاه ها و تاکیدی که رهبر انقلاب و رئیس جمهوری ایران دارند، ما وظیفه داریم هر چه سریعتر روابط دفاعی و نظامی را در خور شان روابط دو کشور ارتقا دهیم و با این عزم جزمی که وجود دارد بزودی این اتفاق خواهد افتاد. 
وزر دفاع کشورمان گفت: زمینه های بسیار گسترده تاریخی، دینی، تمدنی و سوابق طولانی روابط با جمهوری آذربایجان، بستر مستحکمی را برای توسعه روابط دو کشور فراهم کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها