بی‏‎نتیجه ماندن نشست شورای امنیت درباره آتش بس در سوریه

بی‏‎نتیجه ماندن نشست شورای امنیت درباره آتش بس در سوریه
جمعه 4 اسفند 1396 - 00:53

شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه فوق العاده خود نتوانست درباره پیش نویس قطعنامه آتش بس 30 روزه در سوریه به دلیل نقصان مفاد آن به نتیجه برسد.

العالم-سوریه

این نشست که از ظهر پنج شنبه به وقت محلی تشکیل شد، در پی فشارهای کشورهای غربی به روسیه برای جلوگیری از ارسال کمک های انسانی به غوطه شرقی که محل حضور جبهه النصره است، به درخواست روسیه برگزار شد.

کویت، سوئد و فرانسه پیش نویسی ارائه کردند که در آن خواستار آتش بس 30 روزه در سراسر سوریه شده بودند اما این پیش نویس با اعتراض برخی کشورها به دلیل بی توجهی به ضمانت های اجرایی آن، نتوانست به رای گیری برسد.

در این نشست علاوه بر 15 عضو شورای امنیت، نماینده سوریه هم حضور یافت و به بیان نظرات خود پرداخت.

پیش از سخنان بشار الجعفری، نماینده کویت که ریاست شورای امنیت را بر عهده داشت به وی گفت تنها 5 دقیقه می تواند اظهار نظر کند که این موضوع با اعتراض واسیلی نبنزیا نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد مواجه شد.

در پی آن، نماینده کویت گفت بر اساس صورت جلسه تنظیمی اینگونه مطرح شده است و من بر اساس آن یادآوری کردم اما اگر نماینده سوریه وقت بیشتری می خواهد، منعی ندارد.

این نحوه مدیریت نشست شورای امنیت درباره نماینده کشوری که محل بحث است، کم سابقه بوده و باعث شد تا نماینده سوریه آن را جانبدارانه و غیرمسئولانه بداند.

 

پربیننده ترین خبرها