پنتاگون: اطلاعاتی درباره توافق میان شبه‌نظامیان کُرد و دمشق درخصوص عفرین نداریم

پنتاگون: اطلاعاتی درباره توافق میان شبه‌نظامیان کُرد و دمشق درخصوص عفرین نداریم
جمعه 4 اسفند 1396 - 10:26

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) از توافق احتمالی میان شبه‌نظامیان کُرد و نظام دمشق درباره ورود «نیروهای مردمی» سوریه به شهر عفرین برای مقابله با تهاجم ارتش ترکیه اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

العالم - آمریکا

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، اطلاعاتی درباره توافق بین شبه‌نظامیان کُرد و نظام دمشق درباره ورود «نیروهای مردمی» سوریه به شهر عفرین برای مقابله با تهاجم ارتش ترکیه، ندارد.

«دانا وایت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «چیزی درباره این گزارش‌ها نمی‌دانم. اجازه بدهید به این موضوع بعدا بپردازیم.»

پیشتر «ریزان حدو» سخنگوی «یگان‌های مدافع خلق» کُرد در سوریه به خبرگزاری نووستی اعلام کرد که گروهی از نیروهای مردمی سوریه( همپیمان با ارتش) وارد عفرین شدند.

از سوی دیگر، «نوری محمود» سخنگوی رسمی «یگان‌های مدافع خلق» تأکید کرد که صدها تن از نیروهای مردمی سوریه در خطوط دفاع در منطقه عفرین مستقر شده‌اند ولی این تعداد برای مقابله با «اشغالگری ترکیه» کافی نیست.

این مسئول کُردی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، از ارتش سوریه خواست برای اجرای ماموریت ملی و حمایت از مرزهای کشور در مقابل تهاجم ترکیه، وارد عفرین شوند.

این در حالی‌ست که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، سه‌شنبه گذشته مدعی شده بود که در پی آتشباران توپخانه‌های ارتش ترکیه، «نیروهای مردمی» از عفرین عقب رانده شدند.

«بکر بوزداغ» معاون نخست‌وزیر و سخنگوی دولت ترکیه هم روز گذشته گفت که «یگان‌های مدافع خلق» کُرد در دستیابی به توافقی با دمشق درباره اعزام نیروهای دولتی سوریه به عفرین ناکام مانده‌اند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها