بشار الجعفری: در غوطه شرقی دمشق غیرنظامیان را بمباران نمی کنیم

بشار الجعفری: در غوطه شرقی دمشق غیرنظامیان را بمباران نمی کنیم
جمعه 4 اسفند 1396 - 17:31

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در گفت و گو با یک تارنمای خبری لبنانی تاکید کرد که نیروهای دولتی سوریه غیرنظامیان را در غوطه شرقی دمشق بمباران نمی کنند.

العالم - سوریه

الجعفری روز جمعه در گفت و گو با تارنمای خبری «لیبانون فایلز» در واکنش به ادعای بمباران ساکنان غوطه بوسیله جنگنده های ارتش سوریه گفت: آیا این عاقلانه است که دولتی مردم خود را به قتل برساند؟ چطور ممکن است دولتی با کشتار مردم خود سود ببرد؟ اصلا فایده نظام سوریه در کشتار ملت خود چیست؟

نماینده سوریه در سازمان ملل اتفاق های اخیر را «نمایش» کشورهایی دانست که به گفته وی از تروریست ها در غوطه شرقی دمشق حمایت می کنند. او به طور مشخص به بریتانیا، آمریکا و فرانسه اشاره کرد.

الجعفری هدف این کشورها را تخریب حاکمیت سوریه و تبدیل آن به یک حکومت شکست خورده دانست تا از آن باج خواهی و مجبور به عقب نشینی از مواضعش کنند.

وی افزود: آنها می خواهند کشور ما و منطقه را به اراذل و اوباشی همچون گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره تسلیم کنند.

طی روزهای اخیر تحولات غوطه شرقی دمشق مهمترین رویداد میدانی در سوریه بوده است. در حالی که مخالفان مدعی هستند که نیروهای دولتی غیرنظامیان را در این منطقه هدف حملات خود قرار می دهند، دولت سوریه می گوید هدف حملات گروه های تروریستی است که در این منطقه قرار دارند و غیرنظامیان را نیز به گروگان گرفته اند.

پربیننده ترین خبرها