باران و برف در اکثر نقاط کشور

باران و برف در اکثر نقاط کشور
جمعه 4 اسفند 1396 - 21:58

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تاثیرگذاری موج بارشی در کشور طی سه روز آینده گفت: روز شنبه غالب نقاط کشورمان دچار بارش باران و برف می‌شوند.

العالم - گوناگون

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تاثیرگذاری موج بارشی در کشور طی سه روز آینده گفت: روز شنبه غالب نقاط کشورمان دچار بارش باران و برف می‌شوند.

به گزارش تسنیم، احد وظیفه درباره وضعیت جوی روزهای آتی کشور اظهار کرد: موجب بارشی ناشی از سامانه مستقر در دریای مدیترانه طی سه روز آینده غالب نقاط کشورمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پیامد این موج بارشی و سامانه‌ای که در روزهای گذشته تاکنون کشورمان را تحت تاثیر قرار داده، بارش‌ باران و برف در بخش‌هایی از استان‌های کشور است.

وی ادامه داد: بارش‌ها امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس، بخش‌هایی از جنوب غرب، نواحی مرکزی، شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز به‌وقوع می‌پیوندد که این بارش‌ها در نقاط سردسیر به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در اواخر وقت امروز جمعه بر شدت بارش‌‌ها در نواحی غربی افزوده می‌شود که اوج بارش‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان خواهد بود.

به گفته وظیفه، طی روز شنبه نیز بارش‌ها در نیمه غربی و شمال شرق کشور رخ می‌دهد که این بارش‌ها در استان‌های غربی شدید‌تر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: اما از عصر فردا شنبه غالب نقاط کشور بارانی و برفی می‌شود و شدت بارش‌ها در استان‌های زنجان، گیلان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال بخیتاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و هرمزگان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در اواخر وقت روز شنبه از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کاسته می‌شود و بارش‌ها بیشتر برای استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.

وظیفه، اردبیل با صفر درجه را سردترین و بوشهر با 26 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 15 درجه بالای صفر رسید.

وی درباره وضعیت جوی بارش‌ها در منطقه دنا و محل سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج اظهار کرد: بارش‌ها در این منطقه تا روز دوشنبه ادامه دارد و حتی در برخی مواقع کولاک برف نیز در این بخش از کشور به‌وقوع می‌پیوندد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها