معاون وزیرخارجه: ایران هراسی برای نجات اسرائیل است

معاون وزیرخارجه: ایران هراسی برای نجات اسرائیل است
يکشنبه 28 خرداد 1391 - 18:17

معاون عربي آفريقايي وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران تأکيد کرد، دشمنان منطقه تلاش مي كنند اذهان عمومي منطقه را از خطرات رژيم صهيونيستي منحرف و ميان برخي كشورهاي منطقه و ايران درگيري ايجاد كنند.

"حسين امير عبداللهيان" شامگاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم، درخصوص اقدام برخی طرفها برای ایران هراسی و معرفی ايران بعنوان دشمن اصلي به جاي رژيم صهيونيستي در جريان انقلاب هاي عربي گفت: يكي از علل بروز انقلاب هاي عربي، همراهي برخي حکام عرب با اهداف رژيم صهيونيستي است.

عبداللهیان هشدار داد: دشمنان منطقه با جديت تلاش مي كنند اذهان عمومي منطقه را از خطرات رژيم صهيونيستي منحرف و  ميان برخي كشورهاي منطقه و ايران درگيري ايجاد كنند.

عبداللهیان خاطرناشن کرد: دشمنان و برخي دوستان ناآگاه منطقه تلاش مي كنند كه با دادن آدرس دروغ، ايران را جايگزين رژيم صهيونيستي كنند تا رژيم صهيونيستي نفس راحتي بكشد.

وی افزود: مردم سوريه از اينكه سال ها در خط مقدم محور مقاومت بوده اند و با رژيم صهيونيستي مبارزه كرده اند ، احساس غرور ملي و افتخار مي كنند، اما مردم كشورهایي مانند مصر ، تونس و ليبي به علت نحوه تعامل حكام خود با رژيم صهيونيستي و نظام سلطه احساس حقارت و سرخوردگي مي كنند.

عبداللهیان گفت: جمهوري اسلامي ايران در هيچ يك از اين تحولات مداخله نمي كند، اما ما با افتخار اعلام مي كنيم كه جمهوري اسلامي ايران در ميان ملت هاي منطقه داراي نفوذ است، اين نفوذ ناشي از گفتمان و رفتار منطقي و حكيمانه جمهوري اسلامي ايران در بیش از سه دهه گذشته در سطح منطقه و بين الملل است.

عبداللهیان تأکید کرد: ايران به علت مشتركات فراواني كه با مردم كشورهاي منطقه دارد، در واقع دست برتر را از زاويه نفوذ دارد نه از زاويه مداخله. ما از مداخله هيچ سودي نخواهيم برد، و هيچ برنامه اي براي مداخله در هيچ كشوري هم نداريم.

عبداللهیان خاطرنشان کرد: تحولات منطقه ناشي از مطالبات مردم و رفتار بد حكامي مانند حسني مبارك و بن علي با مردم خود و تعامل با رژيم صهيونيستي و همدستي در سركوب مردم مظلوم فلسطين است .

پربیننده ترین خبرها