در واکنش به اقدام جدید آمریکا علیه بیت‌المقدس؛

ترکیه از بی توجهی واشنگتن به تصمیمات سازمان ملل انتقاد کرد

ترکیه از بی توجهی واشنگتن به تصمیمات سازمان ملل انتقاد کرد
شنبه 5 اسفند 1396 - 17:28

در ادامه واکنش‌ها به اعلام تاریخ انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر بیت‌المقدس، وزارت خارجه ترکیه اقدام واشنگتن را «نگران‌کننده» خواند.

العالم ـ ترکیه

وزارت خارجه ترکیه همچنین اقدام آمریکا در زمینه اعلام تاریخ انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به بیت‌المقدس را «بی توجهی به تصمیمات سازمان ملل» خواند و به شدت از آن انتقاد کرد.

دونالد ترامپ که بر خلاف روسای جمهور قبلی آمریکا، درحمایت از رژیم صهیونیستی نشان داد که از زیر پا گذاشتن تصمیمات سازمان ملل نیز ابایی ندارد و حتی مخالفت های شرکای اروپایی خود را نیز برنتابید، قصد دارد در هفتادمین روز تأسیس «رژیم اشغالگر قدس» انتقال سفارت آمریکا به قدس را اجرا کند.

پانزدهم آذرماه بود که رئیس جمهوری آمریکا طی سخنرانی خود در کاخ سفید اعلام کرد که دولت این کشور  شهر قدس را به پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.

روز جمعه، یک منبع در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ 14 می (24 اردیبهشت) با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس موافقت خواهد کرد.

ترامپ طی سخنرانی در کنگره سالانه محافظه کاران در واکنش به این خبر گفت که «انتقال سفارت ما از تل‌آویو به قدس کار درستی است».

تعیین 14 می برای انتقال سفارت مصادف با روز نکبت (یوم النکبه) و هفتادمین سالگرد تأسیس «کشور جعلی اسرائیل» است.

گروه‌های فلسطینی به اقدام آمریکا در زمنیه اعلام تاریخ انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس واکنش نشان داده و تاکید کردند که باید پاسخی مناسب به واشنگتن و تل‌آویو داده شود.

گروه های فلسطینی مختلف از جمله حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، تصمیم آمریکا در خصوص اعلام تاریخ انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت القمدس را محکوم و بر مقابله ملت فلسطین با این اقدام تاکیدکردند.  

مصطفی برغوثی یکی از رهبران فلسطینی در واکنش به انتقال سفارت آمریکا به قدس نیز گفته است که حکومت خودگردان فلسطین باید هماهنگی امنیتی با اشغالگران را متوقف کند.

پربیننده ترین خبرها