انتقاد شدید احزاب آلمانی از صادرات تسلیحات به کشورهای درگیر جنگ یمن

انتقاد شدید احزاب آلمانی از صادرات تسلیحات به کشورهای درگیر جنگ یمن
شنبه 5 اسفند 1396 - 18:03

احزاب منتقد دولت آلمان از اقدام دولت این کشور مبنی بر صادرات تسلیحات به کشورهایی که در جنگ یمن نقش دارند به شدت انتقاد کردند.

العالم - اروپا

احزاب مخالف آلمانی خواستار روشنگری در زمینه صادرات تسلیحات دولت به  کشورهایی که در جنگ یمن نقش دارند شدند

بنابر گزارش روزنامه آلمانی «تاگس‌اشپیگل»، احزاب چپ و سبز از احزاب حاکم خواستند تا درباره صادرات تسلیحاتی دولت افشاگری کند. «اشتفان  لیبیش» از حزب چپ در این مورد گفت: «آنها می‌خواهند ما را احمق فرض کنند.»

احزاب دموکراتیک آزاد و آلترناتیو برای آلمان هم از صادرات تسلیحاتی به مناطق بحران‌زده انتقاد کرده‌اند. در موضع‌گیری این احزاب تاکید شده است که هر چه سریعتر صادرات تسلیحات به کشورهایی که در جنگ یمن دخالت دارند، متوقف شود.

«یورگن تریتن» از حزب چپ در این مورد گفت: «آنها مسیری مخفی دارند که به وسیله آن 33 قایق گشت‌زنی به عربستان بفروشند.»

لیبیش هم در این مورد گفت که افرادی از حزب سوسیال‌دموکرات، شخصا روند تحویل این قایق‌ها را بر عهده گرفته‌اند.

«الیزابت موچمان» از حزب دموکرات مسیحی هم این معامله را توام با حیله و تزویر دانست و گفت که عربستان سعودی در زمینه جنگ یمن به ویژه به دلیل محاصره یمن مورد انتقاد قرار دارد. این اقدام باعث شده که شرایط زندگی مردم  یمن به شدت دشوار شود.

«آگنیزکا بروگر» از حزب سبز هم در این مورد گفت: «آنها می‌خواهند این قایق‌ها را به کشوری بفرستند که با محاصره یمن، کودکان را گرسنه نگه می‌دارد.»

«امید نوری‌پور» دیگر سیاستمدار آلمانی از حزب سبز هم گفت که حجم صادرات تسلیحاتی آلمان در سال 2017 به کشورهایی که در جنگ یمن نقش دارند،یک میلیارد و 300 میلیون یورو برآورد می‌شود، 9 درصد از سال قبل بیشتر شده است.

صادرات تسلیحاتی آلمان محدود به جنگ یمن نمی‌شود و سالهاست که دولت آلمان به دلیل قراردادهایی برای صادرات تسلیحات به کشورهای درگیر جنگ و متهم به نقض حقوق‌بشر، هدف انتقاد قرار دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها