ژاپن از تحریم های تازه آمریکا علیه کره شمالی حمایت می کند

ژاپن از تحریم های تازه آمریکا علیه کره شمالی حمایت می کند
شنبه 5 اسفند 1396 - 20:55

 وزیر دفاع ژاپن گفت این کشور قویا از تحریم های جدید آمریکا علیه کره شمالی حمایت می کند چرا که این تحریم ها به تقویت فشارها بر آن کشور کمک می کند

العالم-ژاپن 

به نقل از خبرگزاری کیودو نیوز ژاپن، 'ایتسونوری اونودرا' روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آمریکا می گوید روی اطلاعات بدست آمده توسط نیروهای دفاع از خود ژاپن در مورد نقل و انتقال کشتی به کشتی کالا توسط کره شمالی حساب می کند.

او در مورد اشاره ترامپ به مرحله دوم تحریم ها گفت نمی تواند منظور ترامپ را درک کند اما ترامپ گفته است تمامی گزینه ها روی میز است و کره شمالی باید این مساله که پس از تلاش های دیپلماتیک گزینه های دیگری نیز وجود دارند را جدی بگیرد.

دو هفته پیش بود که وزارت امور خارجه ژاپن اعلام داد نقض احتمالی تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی از طریق انتقال کشتی به کشتی کالا توسط دو کشتی در دریای چین شرقی را به سازمان ملل گزارش کرده است.

به گزارش ایرنا؛ بر اساس گزارش این وزارتخانه، یک هواپیمای نیروی دفاع از خود ژاپن، تصاویری از انتقال کالا به کالا بین یک تانکر با پرچم کره شمالی و یک تانکر دیگر در دریای چین شرقی در 250 کیلومتری شرق شانگهای را ضبط کرده بود.

قطعنامه 2375 شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سپتامبر (شهریور) سال 2017 تصویب شد کشورهای عضو را از انتقال کشتی به کشتی هرگونه کالا به کره شمالی منع کرده است.

قطعنامه 2397 شورای امنیت سازمان ملل نیز که دی ماه سال 1396 به تصویب رسید، اجازه داده است تا کشتی های مظنون به شرکت در فعالیت های غیرقانونی کره شمالی، توسط سایر کشورها بازرسی و توقیف شوند.

همزمان با اعلام رئیس جمهوری آمریکا، وزارت خزانه داری این کشور روز گذشته 56 فرد، شرکت و کشتی را به اتهام ارتباط با کره شمالی به فهرست تحریم های خود افزود.

این تحریم ها در حالی اعلام شد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود برای کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران (CPAC) اعلام کرد بزرگترین بسته تحریمی را علیه کره شمالی اعمال خواهد کرد.

کشتی های تحریم شده یا در کره شمالی، چین، سنگاپور، تایوان، هنگ کنگ، جزایر مارشال، تانزانیا، پاناما و کومور قرار دارند و یا به نام این کشورها و مناطق ثبت شده و با پرچم آن فعالیت می کنند.

واشنگتن همچنین هشدار داد کسانی که به انتقال کالا از یا به کره شمالی کمک می کنند هدف تحریم های چشمگیری از سوی آمریکا قرار خواهند گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها