34 بنگاه اقتصادی به ارزش بیش از 60 هزار میلیارد ریال واگذار می شود

34 بنگاه اقتصادی به ارزش بیش از 60 هزار میلیارد ریال واگذار می شود
شنبه 5 اسفند 1396 - 19:14

اعضای هیات واگذاری در سیصد و سی و هشتمین جلسه خود تصویب کردند 34 بنگاه دولتی به ارزش بیش از 61 هزار میلیارد ریال واگذار شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

به گزارش تارنمای وزارت اموراقتصادی و دارایی، سازمان خصوصی سازی در جلسه ای به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد تصویب قیمت پایه 34 مورد از بنگاه ها و شرکت های مشمول واگذاری را به هیات واگذاری ارائه کرد که پس از بررسی گزارش های کارشناسان رسمی دادگستری در مورد قیمت گذاری ها قیمت های پایه این بنگاه ها و شرکت ها به تصویب رسید.
بر این اساس مقرر شد، سازمان خصوصی سازی نسبت به درج آگهی عرضه این بنگاه ها با استفاده از روش مزایده عمومی و به صورت رقابتی برای فروش بنگاه یا سهام آنها اقدام کند.
بنا بر مفاد مصوبات جلسه امروز هیات واگذاری، ارزش ریالی مصوبات قیمت گذاری در این جلسه 61 هزار و 270 میلیارد ریال بود.
این موارد شامل چهار نیروگاه تولید برق بعثت با ارزش 2 هزار و 430 میلیارد ریال، نیروگاه برق اصفهان معادل ارزش پایه 21 هزار و 880 میلیارد ریال، نیروگاه برق سهند به ارزش پایه 16 هزار و 410 میلیارد ریال و نیروگاه برق خراسان به قیمت پایه معادل 15 هزار و 230 میلیارد ریال به همراه شرکت های مدیریت تولید برق مرتبط با هر یک از این نیروگاه ها با قیمت های پایه مصوب است.
میزان برق تولیدی نیروگاه های یاد شده، 2،525 مگاوات برآورد شده است.
از دیگر مصوبات سیصد و سی و هشتمین جلسه هیات واگذاری تصویب قیمت 40 درصد سهام شرکت عمران و مسکن سازان ثامن، 22 درصد سهام شرکت شهر صنعتی کرمانشاه، دارایی های مربوط به عرصه میدان دام محمدآباد اصفهان و کشتارگاه قدیم اصفهان همگی به ارزش پایه حدود 2 هزار و 20 میلیارد ریال بود.
بر اساس این گزارش، در این جلسه قیمت پایه سه شرکت غله و خدمات بازرگانی مناطق کشور و نیز 12 سیلوی نگهداری غلات مربوط به این شرکت ها، بررسی شد و در نهایت قیمت این شرکت ها و بنگاه ها به ارزش سه هزار و 200 میلیارد ریال شامل شرکت های غله و خدمات بازرگانی منطقه های 4، 6 و 8 و سیلوهای اردبیل، قدیم کرمانشاه، قدیم سنقر، کنگاور، شماره یک تبریز، میانه، اهر، بیجار، سقز، قدیم همدان، انبار مکانیزه همدان، نهاوند، ارزوئیه بافت، قدیم کرمان، قدیم ازنا، قدیم بروجرد و قدیم خرم آباد به تصویب هیات رسید.
هیات واگذاری در این جلسه قیمت پایه چهار جایگاه سوخت به ارزش 40 میلیارد ریال را تصویب کرد تا از طریق مزایده عمومی نسبت به واگذاری آنها اقدام شود.
مقرر شد باقیمانده قیمت گذاری های سال 1396 در جلسه بعدی و تا قبل از پایان امسال به تصویب هیات واگذاری برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها