پیک نوروزی و تمرین‌های درسی در نوروز ممنوع شد

پیک نوروزی و تمرین‌های درسی در نوروز ممنوع شد
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 16:28

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: ارائه هر نوع تکلیف مرسوم سال‌های قبل به ویژه پیک‌های نوروزی یا تمرین‌های درسی در ایام نوروز، ممنوع است و در صورت دریافت وجه توسط برخی مدارس برای پیک نوروزی، موظف به بازگرداندن آن است.

العالم - ایران

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، دستورالعملی ممنوعیت توزیع پیک نوروزی را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: جهان، مدرسه‌ای زیبا و وسیع است و هر یک از فصل‌های سال، کلاس درس و هر موقعیت، فرصتی است برای آموختن؛ فصل بهار سرشار از لحظه‌های ناب یادگیری و زمان بهار هر چند کوتاه، مملو از صحنه‌های پرشکوه و شگفت‌انگیز خلقت است.

شایسته است به فرزندانمان فرصت دهیم تا به تماشای جهان بنشینند و به دیدار لبخند شکوفه‌ها بروند؛ بهار فرصت آموختن است، بنفشه‌ها را میهمان دیدگان فرزندان این سرزمین کنیم و خود نیز همراه آنان به تماشای رنگین‌کمان بنشینیم.

در ادامه این دستورالعمل آمده است: نیازی به تکالیف تکراری نیست؛ با این نگاه، در بهار طبیعت فرصتی فراهم می‌شود برای تقویت خوب دیدن، خوب شنیدن، خوب سخن گفتن و خوب گوش دادن و لذت بردن از آموزه‌های طبیعت؛ سعی کنیم با نگاهی متفاوت، یادگیری را برای فرزندان میهن عزیزمان در این بهار باشکوه هستی لذت‌آفرین کنیم و به کودکان فرصت انتخاب بدهیم.

در این بخشنامه نکاتی نیز ذکر شده است که تمام مدارس ابتدایی باید مورد توجه قرار دهند و آمده است: فراهم آوردن فرصت کنار خانواده بودن، امکان انجام کار در سفر، استفاده از زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعت و توجه به آن در فعالیت‌های سه‌گانه داستان‌خوانی، داستان‌گویی و داستان‌نویسی مورد توجه قرار گیرد.

از قالب‌های متنوع، متناسب با توان و علایق بچه‌ها برای لذت یادگیری استفاده شود و استان‌ها گزارشی از فرایند اجرا به همراه بازخوردهایی از احساس دانش‌آموزان و خانواده‌ها از مناطق و مدارس جمع‌آوری و حداکثر تا تاریخ 30 فروردین ماه 1397 به معاونت آموزش ابتدایی ارسال کنند.

نادر جهان‌آرای معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به پرسشی پیرامون دریافت وجه توسط برخی مدارس برای پیک نوروزی، گفت: اگر مدرسه‌ای برای پیک نوروزی وجهی دریافت کرده باشد، موظف به بازگرداندن آن است.

وی افزود: آموزش و پرورش با جدیت پیگیر مسئله ممنوعیت پخش پیک نوروزی و ممنوعیت برگزاری آزمون در مدارس ابتدایی است و با هرگونه تخلف مدارس در این خصوص به شدت برخورد خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: خانواده‌ها، خودداری مدارس از بازگرداندن پول پیک نوروزی را با بازرسی ادارات و سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش در میان بگذارند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها