فساد جنسی، این‌بار گریبانگیر «صلیب سرخ جهانی» شد

فساد جنسی، این‌بار گریبانگیر «صلیب سرخ جهانی» شد
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 16:27

مدیرکل صلیب سرخ جهانی از تخلف جنسی 21 نفر از اعضای این سازمان از سال 2015 به این سو و استعفا یا اخراج آن‌ها خبر داد.

العالم _ اروپا

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز به فهرست موسسه‌ها و شرکت‌های خیریه‌ای که کارمندانش سوء رفتارهای جنسی انجام داده‌اند، پیوست.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «ایو داکورد» مدیرکل صلیب سرخ بین‌الملل گفته است که 21 نفر از اعضای این سازمان از سال 2015 به این سو، به دلیل تخلف در مقررات و انجام اقدام‌های نامشروع جنسی استعفا داده و یا اخراج شده‌اند.

دبیرکل صلیب سرخ جهانی همچنین از تمدید نشدن قرارداد 2 کارمند دیگر این سازمان به خاطر ظنین بودن در سوء رفتارهای جنسی خبر داد.

 وی با  «خیانت» نامیدن این ماجرا گفت: «به شدت از گزارش این آمار متاسفم.»

 داکورد افزود به دلیل ماهیت غیرمتمرکز کمک‌های گسترده این سازمان که بیش از 17000 هزار کارمند در جهان دارد، شاید حوادث گزارش نشده یا دستکاری شده دیگری نیز باشد.

دیگر موسسه خیریه انگلیسی به نام «Plan International UK» نیز 6 مورد سوء استفاده جنسی از کودکان را  از سوی کارکنان، داوطلبان و یا شرکای خود تایید کرده است.

اقدام‌های مشابه موسسه «خیریه انگلیسی «آکسفام» نیز هفته گذشته مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت و رسانه‌های مختلف چون «گاردین»، «تایمز»، «نیویورک تایمز»، «واشنگتن پست» و «آی. آر .آی .ان» به تهیه گزارش‌هایی در این زمینه پرداختند.

رسانه‌های یاد شده به 87 مورد سوء استفاده جنسی بین آوریل 2016 تا مارس 2017 از سوی موسسه آکسفام اشاره کردند.

آکسفام به ارتکاب اقدام‌های نامشروع جنسی در چاد، هائیتی و لیبریا متهم شده و برخی را تایید کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها