توفان مسیر زاهدان - بم را بست

توفان مسیر زاهدان - بم را بست
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 17:14

فرمانده پلیس راه شمال سیستان وبلوچستان گفت: مسیر زاهدان - بم به دلیل توفان شن و کاهش دید افقی، ظهر یکشنبه از سمت استان کرمان بسته شد.

العالم - ایران

سرهنگ کشواد بهروزی اظهار داشت: با توجه به توفانی بودن مسیر زاهدان - بم در محدوده استان کرمان از ساعت 12 و 25 دقیقه ظهر امروز تردد در این مسیر امکان پذیر نیست.

وی از رانندگان خواست با توجه به وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در بیشتر نقاط سیستان وبلوچستان با رعایت موارد ایمنی با سرعت مطمئن حرکت کنند.

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از امروز «یکشنبه» در نواحی مرکزی، غربی و جنوب شرق این استان آغاز شده تا فردا ادامه دارد.

مرتضی فرجی اظهار داشت: سرعت وزش باد در این مدت در برخی نقاط به افزون بر 90 کیلومتر بر ساعت می رسد.

وی با بیان اینکه آسمان سیستان و بلوچستان ابری است بیان کرد: همچنین بارندگی امروز بعد از ظهر و فردا در نیمه شمالی و جنوب این استان به اوج خود می رسد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به رگباری بودن بارش ها ممکن است آبگرفتگی معابر و در برخی نقاط بارش تگرگ و سیلابی شدن مسیرها و حتی طغیان رودخانه های فصلی رخ دهد.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها