نگرانی صهیونیست‌ها از حضور سو-57 در سوریه

نگرانی صهیونیست‌ها از حضور سو-57 در سوریه
دوشنبه 7 اسفند 1396 - 04:45

انتقال جنگنده سوخو 57 روسی به پایگاه حمیمیم در سوریه موجب نگرانی محافل مختلف در فلسطین اشغالی شده است.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، پس از آنکه ماهواره های اسرائیلی توانستند تصاویری از دو جنگنده سوخو 57 را در پایگاه هوایی حمیمیم سوریه به ثبت برسانند، این خبر با پوشش گسترده رسانه ها در اسرائیل مواجه شد ضمن اینکه خبر انتقال این جنگنده ها به سوریه موجب نگرانی تل آویو  شده است.

المیادین در گزارشی به نحوه پوشش این خبر در رسانه های اسرائیلی پرداخت و اعلام کرد، روزنامه هاآرتص نوشت: شرکت ایمجست اسرائیل، بیست و سوم این ماه موفق شد از طریق ماهواره وجود دو جنگنده مدل سوخو 57 را در پایگاه هوایی حمیمیم سوریه  به ثبت برساند.

این روزنامه ادامه داد، تصاویر دریافتی، اولین تصاویری است که تاکید می کند این جنگنده ها به سوریه انتقال یافته اند.

هاآرتص به نقل از دستگاه اطلاعاتی اسرائیل اعلام کرد، این جنگنده مدرن تا الان به طور جدی به کار گرفته نشده است اما به نظر می رسد اولین استفاده از این جنگنده ها در سوریه باشد.

پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارانوت، نیز نوشته است، هنوز مشخص نیست آیا این جنگنده ها در عملیات حاضر می شوند یا خیر؟ اما به نظر می رسد روسیه این جنگنده را در میادینی به کار خواهد گرفت که در حال حاضر روند کار در این میادین پر تنش است.

یدیعوت آحارانوت ادامه داد، تحلیل تصاویر دریافتی از ماهواره قدرت کامل این جنگنده برای پرواز در سوریه را نشان می دهد در نتیجه وجود این جنگنده  در  سوریه می تواند دلیلی برای اولین تجربه های عملی سوخو 57 در خاک سوریه باشد.

بازتاب این خبر و واکنش های داخلی اسرائیل به آن را می توان در اظهارات اور هلر تحلیلگر نظامی در شبکه ده تلویزیون اسرائیل مشاهده کرد، هلر گفت، دو هفته پس از سرنگون شدن جنگنده اسرائیلی با موشکی روسی، که یگان پدافند هوایی سوریه شلیک کرد، و پس از آنکه شرکت ایمجست تصاویری از جنگنده های سوخو 57 را منتشر کرد، می توان انتقال این جنکنده به سوریه را واکنشی به جنگنده اف 22 آمریکا و همچنین جنگنده اف 35 آمریکایی دانست که اسرائیل آن را در اختیار دارد.

خبرنگار نظامی این شبکه تلویزیونی در این باره گفت، جنگنده های سوخو57 در پایگاه لاذقیه در حمیمیم مشاهده شده اند،  نمایندگان پارلمان روسیه حضور این جنگنده ها در سوریه را واکنشی به کشورهای حاضر در منطقه دانستند اما این سئوال مطرح است که آیا اسرائیل هم در این مجموعه جای می گیرد؟

اور هلر به نقل از افسران عالی رتبه نیروی هوایی اسرائیل تصریح کرد، تا زمانی که سیاست روسیه در سوریه تغییر نکرده است و تا زمانی که هماهنگی ها میان اسرائیل و روسیه ادامه دارد انتقال جنگنده سوخو 57 به سوریه نباید نگران کننده باشد.

این تحلیلگر نظامی ادامه داد، ولادیمیر پوتین در سوریه حاضر شد تا در این کشور باقی بماند، او سوریه را میدانی پردردسر می داند و دلیل چنین برداشتی این است که جنگنده های روسی بی دلیل به هر منطقه ای وارد نمی شوند.

پربیننده ترین خبرها