ماکرون و مرکل درباره آتش‌بس سوریه با پوتین گفت‌وگو می‌کنند

ماکرون و مرکل درباره آتش‌بس سوریه با پوتین گفت‌وگو می‌کنند
دوشنبه 7 اسفند 1396 - 07:02

کاخ الیزه اعلام کرد، رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان امروز (یک‌شنبه) با رئیس‌جمهور روسیه اجرای آتش‌بس در سوریه را بررسی می‌کنند.

العالم- اروپا 

 به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، طبق بیانیه کاخ الیزه این مذاکرات که پس از تصویب آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه برگزار می‌شود، بر اجرای این قطعنامه شورای امنیت و نقشه‌راه سیاسی مورد نظر برای برقراری صلح پایدار در سوریه متمرکز خواهد بود.

کاخ الیزه قطعنامه شورای امنیت را اولین گام ضروری برای حل بحران سوریه دانست و هشدار داد، طی ساعات و روزهای آتی باید درخصوص اجرای آتش‌بس هوشیار بود. لازم است توافق آتش‌بس رعایت شده و کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بدون اتلاف وقت وارد مناطقی که بیشترین آسیب را از خشونت‌ها دیده‌اند، شوند و عملیات انتقال زخمی‌ها و بیماران بدون هیچ‌گونه مانعی انجام شود.

در این بیانیه آمده است: نیازهای میدانی به ویژه در منطقه غوطه در شرق دمشق بسیار زیاد است.

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه در ادامه تاکید کرد: همه کشورها از جمله کشورهای ضامن آتش بس در مذاکرات آستانه (روسیه، ترکیه و ایران) باید به اجرای کامل تعهدات خود طی روزهای آتی پایبند باشند.

طبق توافق آستانه که در مه گذشته با نظارت روسیه و ایران و ترکیه حاصل شد، مناطقی تحت عنوان مناطق کاهش تنش در سوریه تعیین شدند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد که ژان ایو لو دریان، وزیر خارجه این کشور روز سه‌شنبه به مسکو سفر کرده و با سرگئی لاوروف، همتای روس خود تمامی راه‌های ضامن اجرای موثر قطعنامه شماره ۲۴۰۱ شورای امنیت و پیشبرد تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای درگیری‌ها را بررسی خواهند کرد.

ایسنا 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها