«انجمن ملی سلاح» با پیشنهاد ترامپ درباره شرایط خرید اسلحه مخالفت کرد

دوشنبه 7 اسفند 1396 - 12:21

سخنگوی اصلی‌ترین لابی اسلحه در آمریکا با اظهارنظر رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر بالا بردن حداقل سن مجاز برای خرید سلاح در این کشور به 21 سال مخالفت کرد.

العالم _ آمریکا

در حالی که به دنبال تیراندازی مرگبار اخیر در دبیرستانی در ایالت فلوریدا، بار دیگر جنجال‌ها درباره لزوم اصلاح قانون آزادی حمل سلاح در آمریکا تشدید شده، سخنگوی «انجمن ملی سلاح» در این کشور مخالفت خود را با افزایش حداقل سن مجاز برای خرید اسلحه اعلام کرد.

دونالد ترامپ که تحت فشار افکار عمومی برای انجام اقدامی در جهت کاهش دادن خشونت‌های مسلحانه در آمریکا شبیه به تیراندازی مرگبار اخیر در فلوریدا قرار دارد،  در نشست اخیر در کنگره محافظه کاران آمریکایی به موضوع جنجالی «آزادی حمل سلاح» و متمم دوم قانون اساسی اشاره کرد.

او که از حامیان پر و پا قرص «آزادی حمل سلاح» است و بنا بر گزارش‌ها، طی کارزار انتخاباتی 2016 مورد حمایت «انجمن ملی سلاح»(NRA) قرار داشت، در نشست اخیر حمایت خود از این لابی قدرتمند در آمریکا را نشان داد.

رئیس‌جمهور آمریکا حمایت خود از «متمم دوم قانون اساسی آمریکا» را که محتوای آن همان آزادی حمل سلاح است، تکرار کرد و اعضای انجمن ملی سلاح را «میهن‌پرست» خواند.

ترامپ البته در بخشی از اظهارات بر لزوم انجام برخی اقدامات برای اطمینان از عدم تکرار حوادثی مشابه با تیراندازی اخیر فلوریدا شد.

ترامپ همچنین تصریح کرد که حداقل سن مجاز و قانونی برای خرید برخی از سلاح‌ها در آمریکا باید 21 سال باشد.

اظهارنظر رئیس‌جمهور آمریکا درباره لزوم افزایش سن مجاز برای خرید اسلحه، به مذاق «انجمن ملی سلاح» خوش نیامد.

در جریان مصاحبه شبکه «ای بی سی نیوز» با سخنگوی انجمن ملی سلاح، مجری از او سوال کرد: «آیا موضع شما این است که خواهان افزایش سن مجاز نیستید؟»

«دانا لوئچ» در جواب گفت: «بله همین طور است»(انجمن ملی سلاح خواهان افزایش سن مجاز برای خرید سلاح در آمریکا نیست).

سخنگوی لابی پر نفوذ سلاح در آمریکا، البته در همین مصاحبه از پیشنهاد ترامپ برای مسلح کردن معلمان در مدارس این کشور حمایت کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها