ولایتی در دیدار جمعی از شیوخ عشایر عراق؛

آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهند وحدت ایران و عراق را بر هم بزنند

آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهند وحدت ایران و عراق را بر هم بزنند
دوشنبه 7 اسفند 1396 - 16:16

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری به هیات عشایر عراق گفته است که آمریکا و رژیم صهیونیستی اصلی ترین سرمایه دو ملت ایران و عراق را هدف گرفته و به دنبال از بین بردن وحدت آنان هستند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی اکبر ولایتی روز دوشنبه در دیدار با هیاتی از شیوخ برجسته عشایر اهل سنت عراق با تاکید بر این که وحدت دو ملت و اشتراکات آنها سرمایه ای است که نمی توان آن را با پول خرید، ابراز امیدواری کرده که تبادل هیات ها و رجال سیاسی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی میان دو کشور استمرار یابد و موجب تقویت روابط دو جانبه شود.
مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به سوابق و تاریخ روابط دو ملت ایران و عراق گفته است، اگر همکاری های اخیر دو کشور نبود عراق تاکنون توسط طرح های شوم دشمنان تجزیه شده و یا در اختیار تروریست ها قرار می گرفت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به شیوخ عشایر اهل سنت عراق خاطرنشان تاکید کرده که رهبر معظم انقلاب در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند و باید با تحکیم و توسعه روابط در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.

داعش را با کمک برادران ایرانی توانستیم بیرون کنیم
جاسم الکنانی مسئول دفتر عشایر عراق و رییس هیات شیوخ عراق نیز در این دیدار با تمجید از نقش مرجعیت عراق و به ویژه حضرت آیت الله سیستانی، گفته است، عشایر عراق همان موضعی را اتخاذ کرده که در قیام 1920 اتخاذ کرده بود و با حمایت برادران ایرانی توانستیم داعش را از کشورمان بیرون کنیم.
وی در ادامه از رهبری، ملت و دولت ایران به خاطر همکاری و جانبداری از ملت عراق در مقابله با داعش قدردانی کرده است.
سخنگوی هیات اعزامی عراقی و نماینده جنبش عصائب الحق نیز در این دیدار با بیان نقش عشایر در این کشور خاطرنشان کرده است، بعد از ورود نیروهای آمریکایی به عراق و دو سال بعد از اشغال، دولت مستقلی برقرار نبود و کشور از سوی عشایر اداره می شد که در واقع این موضوع مورد رضایت آمریکا نبوده که عراق کشوری سالم و امن باشد.

 تحرکات آمریکا برای فتنه انگیزی و اختلافات طائفه ای در عراق
جاسم کلانی خاطرنشان کرده که آمریکایی ها در زمان اشغال عراق شروع به ایجاد فتنه و اجرای سیاست های طائفه گرانه خود کردند و خواستند اتحاد عراقی ها را برهم بزنند اما با همت برجستگان عراقی اجازه چنین توطئه ای و رسیدن امریکایی ها به اهداف خود داده نشد.
در این دیدار شیوخ عشایر مختلف عراق از جمله موصل، دیاله و دیگر استان های این کشور به بیان دیدگاه های خود در خصوص روابط دو ملت ایران و عراق پرداختند.

پربیننده ترین خبرها