استقبال ظریف از لغو روادید و پرواز مستقیم میان ایران و صربستان

استقبال ظریف از لغو روادید و پرواز مستقیم میان ایران و صربستان
دوشنبه 7 اسفند 1396 - 20:10

وزیر امور خارجه با استقبال از لغو روادید میان اتباع ایران و صربستان گفت: چنانچه پرواز مستقیمی میان دو کشور برقرار شود روابط تجاری و مردمی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمدجواد ظریف که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) برای گفت و گو با مقامات چهار کشور صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی عازم منطقه بالکان و اروپای شرقی شده، در نخستین مقصد از این سفر در بلگراد با «ایویتسا داچیچ» معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری صربستان دیدار کرد.

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، وی به همتای صربستانی خود گفت: «اینجانب حامل دعوت جناب آقای روحانی از رییس جمهوری صربستان برای دیدار از ایران هستم. » 
ظریف در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از حضور در صربستان خاطرنشان کرده که قصد داریم روابط دو کشور را در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مردمی و پارلمانی گسترش دهیم. 
ظریف حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، معادن، ارتباطات، کشاورزی و دیگر زیر ساخت ها را زمینه مناسبی برای همکاری های دو کشور عنوان کرده است. 

آمادگی صربستان برای روابط با ایران در همه زمینه ها

«ایویتسا داچیچ» معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری صربستان نیز گفته که آماده ایم روابط دو کشور را در همه زمینه ها گسترش دهیم. 
داچیچ اظهار کرده که حضور هیاتی از تجار ایرانی می تواند موجب گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور شود. 
دردیدار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان راه های گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه ها مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت. 
همکاری های دفاعی، علوم و فناوری و نیز فرهنگی و هنری و دانشگاهی از دیگر زمینه های همکاری بود که توسط دو مقام مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت. 
تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفت وگو در این دیدار بود. 
دو مقام پس از گفت وگوی های خصوصی در ضیافت ناهاری که به افتخار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده شد، شرکت کردند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها