وزیر خارجه انگلیس:

معارضان سوری حاضرند بدون هیچ پیش شرطی مذاکره کنند

معارضان سوری حاضرند بدون هیچ پیش شرطی مذاکره کنند
دوشنبه 7 اسفند 1396 - 22:11

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان این که حل‌وفصل سیاسی، تنها راه حل بحران سوریه است از آمادگی معارضان برای مذاکره بدون هیچگونه پیش شرطی خبرداده است.

العالم ـ اروپا

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، که عصر دوشنبه در پارلمان این کشور سخن می گفت، خاطرنشان کرده که استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، حاضر است گفت ‌وگوها در ژنو را از سر بگیرد. وی در عین حال خبر داده که گروه‌های معارض نیز آمادگی دارند بدون هیچ پیش‌شرطی مذاکره کنند.

جانسون خاطرنشان کرده که هفت سال خون‌ریزی و جنگ در سوریه 400 هزار قربانی گرفته، 11 میلیون نفر را آواره کرده و سبب ایجاد فاجعه انسانی شده که مانند آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. 
وی گفته که در ایام تعطیلات پایان هفته با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای و سعد حریری نخست‌وزیر لبنان درباره اوضاع سوریه گفت وگو کرده است. 
جانسون همچنین خاطرنشان کرده که امروز (دوشنبه) با زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان، هم گفت ‌وگو کرده و در روزهای آینده با همتایان اروپایی و دبیرکل سازمان ملل متحد در باره سوریه صبحت خواهد کرد.
وی گفته که انگلیس در کنار متحدانش از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهان برقراری آتش‌بس در سراسر سوریه و کمک‌رسانی فوری به نیازمندان است.
وزیر امور خارجه انگلیس خاطرنشان کرده، حل‌وفصل سیاسی تنها روش حل بحران سوریه است و می‌تواند به کشتار مردم در این کشور پایان دهد و اگر اراده ای وجود داشته باشد، می‌توان به این راه‌حل دست یافت.

پربیننده ترین خبرها