اتحادیه اروپا دو وزیر جدید سوری را تحریم کرد

اتحادیه اروپا دو وزیر جدید سوری را تحریم کرد
دوشنبه 7 اسفند 1396 - 23:29

اتحادیه اروپا اسامی وزیر صنعت و اطلاع‌رسانی سوریه را به فهرست تحریم‌های خود افزود.

العالم ـ اروپا

در بیانیه‌ روز دوشنبه اتحادیه اروپا که روی وب‌سایت آن قرار گرفته آمده است: «تصمیم امروز، شمار کل نفراتی که به دلیل سرکوب خشن جمعیت غیرنظامیان در سوریه، منتفع شدن از رژیم سوریه یا حمایت از آن و یا مرتبط بودن با چنین نفراتی با منع سفر و یا مصادره دارایی‌ها هدف قرار گرفته‌اند را به ۲۵۷ نفر می‌رساند.»

اتحادیه اروپا همچنین خاطر نشان کرده که نام ۶۷ سازمان هم در فهرست تحریم‌های این اتحادیه قرار دارد و اموال آنها مصادره شده است. 

سوریه از سال 2011 پس از وقوع اعتراضات در این کشور همچنان درگیر جنگ و مبارزه با گروه های مسلح و تروریستی است که از کشورهای مختلف عربی، آسیایی و حتی اروپا برای جنگ و خون ریزی وارد این کشور شده اند.

جنگی که اگر چه موفقیت های چشم گیر دولت سوریه در برابر گروه های تروریستی همراه بوده ولی تا کنون بیش از 400 هزار کشته و 11 میلیون آواره برجای گذاشته است.

درگیری های سوریه پس از اعتراضات داخلی و در ادامه با تحریک برخی کشورهای منطقه ای و قدرت های جهانی از جمله عربستان سعودی، ترکیه، قطر و آمریکا و حمایت مالی و تسلیحاتی آنها از گروه های تروریستی و گسیل آنان به این کشور همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها