آغاز رجیستری ۲ گوشی سامسونگ از امروز

آغاز رجیستری ۲ گوشی سامسونگ از امروز
سه شنبه 8 اسفند 1396 - 07:39

طرح ملی رجیستری گوشیهای تلفن همراه پس از "بلک‌بری"، "موتورولا"، "گوگل‌پیکسل"، "ال‌جی"، "نوکیا"، "هواوی"، "تکنو" و "سونی"، این بار به سراغ گلکسی های S۹ و S۹+ رفت.

العالم - ایران

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از چهاردهم آذر ماه وارد فاز دوم اجرای طرح ملی رجیستری گوشیهای موبایل شد و رسما مبارزه با کالاهای قاچاق اپل را آغاز کرد.

در ابتدای اجرای این فاز از رجیستری، تمام مدلهای گوشی و تبلت اپل در دستور کار کمیته مربوط به اجرای این طرح قرار گرفت و عملا واردات این محصولات غیر از مبادی رسمی، به کشور محدود شد.

با گذشت حدود 15 روز از اجرای فاز دوم، اسامی سه برند امریکایی بلک‌بری، موتورولا و گوگل‌پیکسل دیگر نیز به اعمال مقررات اضافه شد.

بعد از آن نیز ال‌جی به عنوان برند مشمول رجیستری معرفی شد تا روز گذشته که دامنه آن برندهای نوکیا، هواوی، سونی و تکنو را هم در برگرفت.

در حالیکه مسئولان این اسامی را به عنوان آخرین برندهای مشمول برای سال جاری مطرح کردند اما ظاهرا تصمیمشان عوض شده و امروز نیز از برندی دیگر که تحت شمولیت قرار می‌گیرد، پرده برداشتند.

حتی روز گذشته معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره اینکه چرا اجرای این طرح به برند سامسونگ نرسید، گفته بود که این برند هم طی دو هفته ابتدایی سال 97 اعلام خواهد شد و این تصمیم برای کنترل بیشتر بر بازار موبایل أتخاذ شده است.

کانال اطلاع رسانی این طرح گفته باتوجه به پیگیری و استقبال نمایندگان شرکت سامسونگ و سایر برندهای معتبر در ایران و مساعدت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جدیدترین مدلهای تلفن همراه با نشان تجاری سامسونگ، شامل "S9+" , "S9" از تاریخ 8 اسفند 1396 (ساعت 00:00) مشمول طرح رجیستری شد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها