عراقچی در واکنش به نشست شورای امنیت:

شکست چندباره واشنگتن برای کشاندن ایران به شورای امنیت/به سیاستهایمان در منطقه ادامه می دهیم

شکست چندباره واشنگتن برای کشاندن ایران به شورای امنیت/به سیاستهایمان در منطقه ادامه می دهیم
سه شنبه 8 اسفند 1396 - 11:21

عراقچی با بیان اینکه به سیاستهایمان در منطقه ادامه می دهیم، گفت: براساس گزارش یک طرفه بنا داشتند در شورای امنیت قطعنامه ای را مطرح کنند که ناکام ماند و این شکست چندباره واشنگتن برای کشاندن ایران به شورای امنیت است.

العالم _ ایران / سیاسی

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان امروز (سه شنبه) در حاشیه همایش ملی دیپلماسی آب و فرصتهای هیدروپلیتیک غرب آسیا و در جمع خبرنگاران درباره نشست شب گذشته در شورای امنیت و قطعنامه پیشنهادی انگلستان برای محکوم کردن ایران در بحث یمن عنوان کرد:مغرضانه بودن این اتهامات و نحوه تنظیم گزارش کارشناسی کمیته تحریم یمن در شورای امنیت، کاملا روشن بود. کمیته مزبور حتی قبل از اینکه به ایران برای بررسی بیایند و اینکه حرفهای ما را بشنوند قضاوت خودشان را کرده بودند و میزان تاثیرگذاری دیگران در این گزارش کاملا مشخص بود. 

وی افزود: براساس آن گزارش یک طرفه بنا داشتند در شورای امنیت قطعنامه ای که به ایران اشاره داشت را مطرح کنند که ناکام ماند و این شکست چندباره دولت آمریکا است برای کشاندن ایران به شورای امنیت.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در سال گذشته دولت آمریکا چندین بار تلاش کرده که پای ایران را مجددا به شورای امنیت باز کند که هر بار ناکام مانده، چه در بحث آزمایش های موشکی ایران و چه در بحث آشوب های داخلی و چه در بحث یمن چندین بار آمریکا تلاش کرده و شکست خورده و این نشانه دیگری از انزوای آمریکا در صحنه بین الملل و نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: ما حتما به سیاستهای خودمان در منطقه به شکلی که تامین کننده منافع کشور باشد، ادامه می دهیم.

پربیننده ترین خبرها