خبرنگار العالم گزارش داد؛

حمله تروریست ها به گذرگاه خروج غیر نظامیان از غوطه شرقی

حمله تروریست ها به گذرگاه خروج غیر نظامیان از غوطه شرقی
سه شنبه 8 اسفند 1396 - 14:51

گروه های تروریستی گذرگاه مخیم الوافدین را زیر آتش گرفته و مانع خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی شدند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه،  گروه های تروریستی گذرگاه مخیم الوافدین را زیر آتش گرفته و مانع خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی می شوند.

خبرنگار العالم در سوریه گفت: همزمان با آغاز اجرای طرح آتش بس صبح امروز، این گذرگاه برای خروج غیر نظامیان از غوطه شرقی باز شد.

پیش از این فعالان حقوق بشر گفته بودند به جز یک مورد گلوله باران شهرک دوما قبل از آغاز آتش بس، با آغاز اجرای طرح آتش بس، آرامش بر غوطه شرقی حکمفرما شد.

ارتش سوریه دو روز قبل گذرگاه های امنی را برای خروج غیر نظامیان از غوطه شرقی از طریق اردوگاه الوافدین ایجاد کرده بود؛ بالگردهای ارتش هزاران اطلاعیه را بر روی شهرها و شهرک های غوطه شرقی دمشق فرو ریخته و از اهالی خواستند با تروریست ها همکاری نکنند.

ارتش سوریه در این اطلاعیه ها، با معرفی گذرگاه های امن برای خروج اهالی دستور العمل های ایمنی لازم را برای آنها تشریح کرده بودند.

گفتنی است ژنرال یوری یفتوشینکو، رئیس مرکز روسی کنترل و مراقبت در سوریه اعلام کرده بود که تروریست ها در غوطه شرقی صدها نفر از جمله تعدادی از زنان و کودکان را گروگان گرفته اند و این مرکز قصد دارد با همکاری دولت سوریه بیماران و مجروحان را از منطقه خارج کند. این در حالی است که محمد علوش، سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام با خروج غیر نظامیان مخالفت کرده است.

پیش از این تروریست های جیش الاسلام تعدادی قفس آهنی را با صدها اسیر از زن و کودک از ساکنان شهرک عدرا العمالیه در شهر دوما ب گردش درآورده بودند. تروریست ها این افراد را سال های گذشته در حمله به منطقه عدرا – قبل از آزادسازی آن توسط ارتش سوریه – ربوده بودند.

مرکز آشتی روسی در سوریه اعلام کرده بود که تروریست ها در غوطه شرقی در ریف دمشق دعوت به آتش بس را رد کرده اند.

ارتش سوریه با شمار زیادی خودرو و تجهیزات نظامی به منظور آغاز عملیات نظامی علیه ترویست ها، در اطراف غوطه شرقی مستقر شده اند.

تروریست ها روزانه صدها راکت و خمپاره را به دمشق شلیک می کنند. تا کنون بر اثر این گلوله باران شمار زیادی از شهروندان از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیده اند.

208

پربیننده ترین خبرها