تغییرات گسترده در فرماندهی نیروهای مسلح سودان

تغییرات گسترده در فرماندهی نیروهای مسلح سودان
سه شنبه 8 اسفند 1396 - 15:54

منابع سودانی از تغییرات گسترده در فرماندهی نیروهای مسلح این کشور خبر دادند.

العالم _ آفریقا

در حالیکه سودان از چند ماه پیش شاهد اعتراضات مردمی به گرانی برخی کالاهای اساسی و نابسامانی اوضاع اقتصادی است، منابع سودانی از تغییرات گسترده در فرماندهی نیروهای مسلح این کشور خبر می‌دهند.

خبرگزاری رسمی سودان (سونا) با اعلام این خبر افزود که این تغییرات شامل تعیین «کمال عبدالمعروف» به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش است.

این خبرگزاری به جزئیات بیشتر درباره این تغییرات اشاره‌ای نکرد اما «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان اخیرا «محمد عطا المولی عباس» مدیر کل دستگاه امنیت و اطلاعات ملی را برکنار کرده و «صلاح عبدالله» معروف به «قوش» را به عنوان جانشین وی تعیین کرد.

البشیر در سال ۲۰۰۹ صلاح قوش را که رئیس دستگاه اطلاعات عمومی بود برکنار کرده و محمد عطا المولی معاون وی را به عنوان جانشین قوش تعیین کرده بود.

قوش در گذشته در دستگاه اطلاعات عمومی سودان صاحب منصب بوده و حتی به منصب نایب رئیس عملیات‌ها نایل آمده بود اما در سال ۱۹۹۶ با شماری از افسران این دستگاه به اتهام تلاش برای ترور «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور اسبق مصر، برکنار شد.

این تغییرات و جابجایی در مناصب دولتی در حالی است که سودان از چند ماه پیش شاهد اعتراضات مردمی به گرانی برخی کالاهای اساسی و نابسامانی اوضاع اقتصادی است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها