نماینده فرانسه در سازمان ملل:

خواستار آتش بس‎ در یمن هستیم

خواستار آتش بس‎ در یمن هستیم
سه شنبه 8 اسفند 1396 - 23:14

نماینده فرانسه در سازمان ملل اعلام کرد که پس از کشته شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن، اوضاع در این کشور دشوارتر شده است.

العالم _ اروپا

نماینده فرانسه در سازمان ملل امروز (سه شنبه) در نشست خبری شورای حقوق بشری سازمان ملل اعلام کرد که کمک‎های مالی بانک مرکزی یمن، گامی مناسب برای کمک به رشد اقتصاد این کشور است.

به گزارش روسیاالیوم، نماینده فرانسوی پس از سه سال حملات متوالی عربستان علیه یمن تاکید کرد که «ما خواستار آتش بس در یمن هستیم.»

نماینده فرانسه تصریح کرد: پس از ترور علی عبدالله صالح اوضاع یمن پیچیده تر و سخت تر شده است.

وی به انتشار بیماری وبا ناشی از حملات و بمباران یمن توسط جنگنده های سعودی اشاره کرد و گفت: یمن با خطر گسترش بیماری وبا در همه مناطق مختلف این کشور مواجه است.

نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز اعلام کرد که «ما از ایران می خواهیم که هرگونه فعالیت‌های خود را که منجر به تشدید درگیری‌های یمن می شود، متوقف کند.»

نماینده هلند در سازمان ملل نیز اعلام کرد که شورای امنیت باید از غیرنظامیان یمنی در برابر هرگونه درگیری های مسلحانه حمایت کند.

نماینده هلندی بدون محکوم کردن حملات متجازوان به یمن اعلام کرد که «هرگونه حملاتی را که حوثی‌ها در خاک عربستان انجام می دهند، محکوم می کنیم.»

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

«عادل الجبیر» در نشست این شورا گفت که کشورش به تلاش‌های خود جهت بهبود وضعیت حقوق بشر و حمایت از آن ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی مدعی بهبود وضعیت حقوق بشر است که سازمان‌های حقوقی پرونده عربستان در این زمینه را نگران‌کننده خوانده‌اند.

وزیر خارجه عربستان در سخنرانی کوتاهی که در نشست شورای حقوق بشر داشت، نیروهای جنبش انصارالله یمن را به انجام اقدامات تروریستی متهم کرد و مدعی شد که این جنبش اقدام به سربازگیری اجباری کودکان می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها