هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نُجَباء به حرکتی جهانی تبدیل شده است

نُجَباء به حرکتی جهانی تبدیل شده است
چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 10:05

اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن طرح تحریم علیه مقاومت اسلامی نُجَباء در کنگره آمریکا، بر جهانی شدن این جنبش ضدصهیونیستی و استکبارستیز تأکید نمودند.

العالم- ایران/ سیاسی 

به گزارش دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به لایحه تحریمی کنگره آمریکا علیه جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء، این اقدام خصمانه را پیش‌دستی آمریکا از ترس تقاص‌خواهی گروه‌های مقاومت منطقه ارزیابی کردند.

 

مطهری: نُجَباء تأثیر بسزایی در مبارزه با اشغالگران آمریکایی داشته است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصمیم کنگره آمریکا برای قرار دادن نام مقاومت اسلامی نُجَباء در لیست تحریم، گفت: جنبش نُجَباء تأثیر زیادی در مبارزه با اشغالگران آمریکایی و داعش و بیرون راندن‌شان از عراق داشته و طبیعی است آن‌ها با این جریان دشمن باشند.

«علی مطهری» ادامه داد: در واقع، این‌ها از کشور خودشان دفاع کردند و قابل تقدیر هستند. طبیعی است که آمریکا با چنین گروه‌هایی مخالفت می‌کند؛ همانطور که با حزب‌الله لبنان و حماس مخالف است. حرف کلی آمریکا و اسرائیل این است که همه باید تابع ما باشند و ما هر کاری خواستیم در خاورمیانه انجام بدهیم! طبیعتا گروه‌های مسلمان و حتی گروه‌های ملی به چنین خواسته‌ای تن نمی‌دهند و این موضع آمریکا ــ خیلی روشن است که ــ محکوم است.

وی خاطرنشان ساخت: نیروهای نُجَباء مورد حمایت مردم عراق هستند، چراکه از خاک و استقلال و فرهنگ و دین آن‌ها دفاع می‌کنند.

 

قاضی‌زاده: نُجَباء به یک حرکت جهانی تبدیل شده است

دبیر هیأت رئیسه مجلس در زمینه تحریم نُجَباء اظهار داشت: این، نشان‌دهنده مؤثر بودن نُجَباء است که باعث شده دشمنان اسلام از خودشان واکنش نشان دهند. این‌ها از گذشته مجموعه‌های برجسته و تأثیرگذار مثل سپاه قدس، حزب‌الله لبنان و... را به انحاء مختلف تحریم کرده‌اند.

«سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی» در توضیح افزود: تحریم نُجَباء نشان می‌دهد که این جنبش به یک حرکت جهانی تبدیل شده و با به خطر انداختن منافع صهیونیسم جهانی، دشمنان اسلام را به وحشت افکنده است. هرگاه منافع صهیونیسم جهانی به خطر می‌افتد، اولین جایی که صدایش درمی‌آید، کنگره آمریکاست.

 

امیرآبادی: تحریم نُجَباء، اقدام پیش‌دستانه آمریکا از ترس تقاص‌خواهی است

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ویژه مردمی گروه‌های مقاومت در سطح منطقه، تأکید کرد: مردم گروه‌هایی مانند نُجَباء را مدافع اصلی و به‌نوعی نجات‌بخش کشورهای خودشان می‌دانند.

«احمد امیرآبادی» در رابطه با عزم واشنگتن برای تحریم نُجَباء اضافه کرد: آمریکایی‌ها در عراق جنایت‌های زیادی مرتکب شده‌اند و نگران هستند که وقتی فضای این کشور آرام شد، گروه‌های مقاومت برگردند به مطالبات گذشته خودشان و بخواهند تقاص پس بگیرند. بنابراین به‌نوعی دارند پیش‌دستی می‌کنند؛ وإلا می‌دانند که در قبال جنایاتشان باید یک‌روزی پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: متجاوزان آمریکایی می‌دانند که از مقاومت ضربه خواهند خورد و الان هم ضربه را خورده‌اند و به همین جهت دنبال اقداماتی نظیر تحریم نُجَباء هستند.

 

وکیلی: آمریکا می‌خواهد نُجَباء را به‌نفع اسرائیل حذف کند

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وارونه‌نمایی جریانات تروریستی توسط آمریکا، اظهار داشت: واشنگتن تلاش می‌کند به خط مقاومت برچسب تروریست بزند، زیرا ملاک اصلی در ارزش‌گذاری آن‌ها رژیم صهیونیستی است. هر جریانی که در مقابل اسرائیل بایستد، از نگاه آمریکایی‌ها تروریستی به‌حساب می‌آید و هر جریانی که در مسیر خواست رژیم صهیونیستی باشد، خوب است!

«محمدعلی وکیلی» سپس در خصوص افزوده شدن نام مقاومت اسلامی نُجَباء به فهرست تروریسم آمریکا یادآور شد: هدف طبیعی از این اقدام، حذف مقاومت و تضعیف وجدان جمعی است که در مقابل رژیم صهیونیستی شکل گرفته است. اما افکار عمومی با نام‌گذاری آمریکایی‌ها، جریاناتی مانند نُجَباء را تروریست به‌حساب نمی‌آورد و اتفاقاً آمریکا به هر جریانی برچسب تروریست بگذارد، افکار عمومی آن را به‌عنوان جریان مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی می‌شناسد.

 

رنجبرزاده: تحریم نُجَباء نشان‌گر ترس آمریکا از بازوهای توانمند منطقه است

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اقدام خصمانه آمریکا ضدّ مقاومت اسلامی نُجَباء تصریح کرد: آمریکا در هر جبهه‌ای درخشندگی مشاهده کند، مقابل این نور و روشنایی می‌ایستد. مقاومت اسلامی و جوانان منطقه ــ به‌ویژه در عراق ــ ظرفیت‌هایی هستند که از هویت اسلامی ـ انسانی خودشان دفاع می‌کنند و آمریکا برای اینکه اتحاد و انسجام‌شان را دچار خدشه کند، آن‌ها را تروریست خطاب نموده و برنامه‌ریزی می‌کند تا نگذارد هسته‌های مقاومت در منطقه شکل بگیرد.

«اکبر رنجبرزاده» در ادامه افزود: آمریکا نگران آینده رو به زوال خود است و از بیداری جوانان منطقه احساس نگرانی و ترس می‌کند. بنابراین باید چاره‌اندیشی کند که بتواند این بازوهای توانمند مانند نُجَباء را ضعیف، پراکنده و یا از دولت‌ها جدا کند؛ همان‌طور که تلاش می‌کند حزب‌الله را از لبنان و هسته‌های مقاومت را از عراق و سوریه و... بگیرد.

وی ضمن تأکید بر ناتوانی دشمن، خواستار هوشیاری جبهه مقاومت شد و گفت: جوانان منطقه باید تمام جوانب را ببینند، نقشه‌های شوم دشمن را شناسایی کنند و مراقب برنامه‌ریزی آمریکا و رژیم صهیونیستی باشند.

 

عباسی: واشنگتن با تحریک چند سناتور، در صدد سرکوب نُجَباء است

ناظر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این باره خواستار توجه به خصومت آمریکا با گروه‌های انقلابی و جنبش‌های آزادی‌خواه شد و گفت: سیاست واشنگتن این است که جریانات ظلم‌ستیز را به‌نحوی مورد تهاجم یا تحریم قرار دهد تا از این طریق به آن‌ها آسیب بزند.

«اسدالله عباسی» ضمن اشاره به لایحه تحریمی کنگره آمریکا علیه مقاومت اسلامی نُجَباء، خاطرنشان ساخت: آن‌ها وقتی احساس کنند که عده‌ای در برابرشان ایستادگی و مقاومت می‌کنند، تحرکاتی را آغاز کرده و با تحریک چند سناتور، در صدد سرکوب آزادی‌خواهی برمی‌آیند که همین کار را نیز در مورد نُجَباء انجام دادند. این خوی استکباری جزو سیاست‌های لاینفک آمریکاست و البته به هیچ وجه قابل توجیه و تأیید نیست. بنابراین ما وظیفه داریم که در مقابل زیاده‌خواهی واشنگتن بایستیم.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها