خبری بد در مورد سال 97

خبری بد در مورد سال 97
پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 08:09

وزیر نیرو گفت: در سال 97 سالی در کل سالی خشک نسبت به 50 سال گذشته درپیش داریم و باید با این پدیده سازگار شویم تا روند توسعه کشور حفظ شود.

العالم - ایران / اقتصادی

رضا اردکانیان شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان میناب اظهار داشت: ما می‌ توانیم به این خشکی و خشکسالی به عنوان فرصت نگاه کنیم.

وی ادامه داد: خشکسالی فرصتی است تا ما توجه بیشتری به نحوه مصرف آب کنیم، شرایط سختی است ولی از آن به نحوی استفاده می‌ کنیم که به نحوه مصرف توجه بیشتری کنیم.

وزیر نیرو اظهارداشت: اگر ارزش ذاتی آب را در نظر بگیریم، بطورقطع سرمایه‌ گذاری در این زمینه توجیه قابل توجهی دارد لذا به همین دلیل در شرایط کنونی سرمایه‌ گذاری‌های زیادی دراین بخش صورت می‌ گیرد.

اردکانیان گفت: البته بودجه بخش آب نسبت به سال قبل با کاهش مواجه شده است اما وظیفه داریم به سمت تنوع ‌بخشی منابع مالی برویم و در پی جذب سرمایه ‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی باشیم.

وی گفت: بد مصرفی آب را باید دراین اقلیم کنار بگذاریم چرا که خشکسالی فرصتی است تا ما به نحوه مصرف آب توجه بیشتری کنیم. به طور حتم از همکاری و آمادگی همه ارگان ‌ها برای حل و فصل مسائل آب استقبال می‌ کنیم، آب موضوعی میان ‌بخشی است و دستگاه ‌های مختلف نه تنها در دولت بلکه در سایر قوا و مردم به عنوان عنصرهای اصلی مجموعه تاثیرگذار هستند.

بنا به اظهار وزیر نیرو، اولویت دولت نه تنها در وزارت نیرو بلکه در سایر بخش ها استفاده از همه توانمندی های داخلی برای افزایش اشتغال در کشور است.

اردکانیان بیان داشت: تعادل بخشی آب های زیر زمینی از اولویت های وزارت نیرو است و با حمایت دولت باید وضعیت بهتری نسبت به گذشته ایجاد شود. باید به یک سازگاری با اقلیم روی بیاوریم و به جای ستاد مقابله با خشکسالی، ستاد سازگاری با خشکسالی تشکیل دهیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها