تحرکات گسترده سعودی ها برای دخالت در انتخابات پارلمانی لبنان

تحرکات گسترده سعودی ها برای دخالت در انتخابات پارلمانی لبنان
پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 09:53

منابع وابسته به جریان هشت مارس لبنان از تحرکات سعودی ها برای تقویت جریان ۱۴ مارس در انتخابات و تامین هزینه های انتخاباتی آنها و دستوراتی که حریری از ریاض دریافت کرده است، پرده برداشتند.

العالم-لبنان

روزنامه الدیار لبنان به دخالتهای سعودی ها در روند انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ لبنان اشاره کرد و به نقل از منابع وابسته به جریان هشت مارس لبنان نوشت: رژیم سعودی به دستور دولت آمریکا در راستای تحکیم صفوف جریان ۱۴ مارس در انتخابات حرکت می کند.

این منابع بیان کردند: سعودی ها به دنبال وحدت فهرست های انتخاباتی این جریان و وارد شدن آنها به روند انتخابات به منظور ممانعت از رسیدن حزب الله به یک سوم از کرسی های پارلمان آتی لبنان هستند.

منابع آگاه تاکید کردند که در این راستا ریاض هزینه های انتخاباتی جریان ۱۴مارس را تامین خواهد کرد.

منابع مذکور بیان کردند:  احتمال می رود که سعد حریری نخست وزیر لبنان با خطابه ای با صدای بلند از ریاض بازگردد و تصمیم سعودی ها در ملحق کردن حزب القوات اللبنانیه و جریان المستقبل در انتخابات در بیشتر حوزه های انتخاباتی را پیاده کند و روابط خود را با میشل عون رئیس جمهور لبنان خوب نگه دارد.

این منابع همچنین احتمال دادند که نخست وزیر لبنان به تفاهماتی با سعودی ها در زمینه اوضاع شخصی خود برسد.

منابع وابسته به ۸ مارس  اعلام کردند: سعودی ها به دخالت خود در امور داخلی لبنان ادامه می دهند و این بار در آستانه انتخابات پارلمانی آینده بر دامنه تحرکات خود افزوده اند.

شایان ذکر است که انور عشقی مدیر مرکز مطالعات سیاسی و استراتژیک ریاض قبلا با اشاره به سفر سعد حریری نخست وزیر لبنان به عربستان اعلام کرده بود: پرونده انتخابات پارلمانی لبنان در راس موضوعات مورد گفتگو میان سعد حریری نخست وزیر لبنان و ملک سلمان بود.

وی افزود: عربستان به دنبال این است که حزب الله در انتخابات پارلمانی سهم زیادی نداشته باشد.

گفتنی است که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اخیر در سخنرانی خود گفته بود: منطقه بعلبلک  زیر ذره بین سفارت های خارجی از جمله آمریکا و عربستان است. سفارت آمریکا و عربستان بر انتخابات بعلبلک هرمل متمرکز شده اند.. هنگامی که در سفارت عربستان جمع می شوند و از تشکیل فهرست و پرداخت پول حرف می زنند مفهومش این است که کار در مناطق ما شروع شده است.

مهر

پربیننده ترین خبرها