وزیر دفاع روسیه: کمیسیونی بین‌المللی برای بررسی اوضاع انسانی در «رقه» تشکیل شود

وزیر دفاع روسیه: کمیسیونی بین‌المللی برای بررسی اوضاع انسانی در «رقه» تشکیل شود
پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 11:23

وزیر دفاع روسیه در بیانیه‌ای که برای فرستاده سازمان ملل درامور سوریه ارائه کرده، پیشنهاد داد کمیسیونی بین‌المللی برای رسیدگی به وضعیت شهر رقه سوریه ایجاد شود.

العالم - روسیه 

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه پیشنهاد کرده است کمیسیونی بین‌المللی برای بررسی شرایط بشری در استان «رقه» سوریه تشکیل شود.

به نوشته خبرگزاری تاس، شویگو در بیانیه‌ای که با کانال‌های دیپلماتیک برای «استفان دی‌میستورا» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه ارسال کرده، پیشنهاد کرد گذرگاهی انسان‌دوستانه از «التنف» و «الرکبان» (در جنوب سوریه) گشوده شود و کمیسیونی بین‌المللی برای بررسی شرایط انسانی در رقه (شمال سوریه) تشکیل گردد.

بر اساس این بیانیه، آتش‌بس انسان‌دوستانه در نزدیکی شهرک‌های «دوما» و «اربیل» برقرار شد تا امکان خارج کردن شهروندان از غوطه شرقی وجود داشته باشد. در این زمان، نیروهای دولت سوریه حملات خود علیه تروریست‌ها را متوقف می‌کنند. علاوه بر آن گذرگاه انسان‌دوستانه برای غیرنظامیان نزدیک شهرک‌ «الوافدین» ایجاد شد. 

روز سه‌شنبه، سخنگوی وزارت دفاع روسیه شرایط رقه را بحرانی انسانی عنوان کرده بود که از سوی ائتلاف آمریکا به آن بی‌توجهی می‌شود. حملات هوایی منجر به تخریب بیش از 80 درصد ساختمان‌های شهر رقه شده و آب و برق مناطق مسکونی قطع شده‌اند. 

بر اساس گفته وزارت دفاع روسیه، در حال حاضر 40 هزار نفر در شهر رقه هستند و این شهر قبل از حملات ائتلاف امریکایی، محل اقامت بیش از 200 هزار نفر بوده است. 

تاس نوشت، بر اساس اظهارات رسمی، بیش از 60 هزار آواره به اجبار گروه‌های نظامی در کمپ «الرکبان» ساکن شده‌اند، و این کمپ در منطقه تحت کنترل آمریکا قرار دارد. 

پربیننده ترین خبرها