ترزا می تلویحا کوربین را به نزدیکی به ایران متهم کرد

ترزا می تلویحا کوربین را به نزدیکی به ایران متهم کرد
پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 13:40

نخست وزیر انگلستان با متهم کردن کوربین به دریافت پول از رسانه‌های ایرانی، او را به دلیل انتقاد از رسانه‌های انگلیسی سرزنش کرد.

العالم-اروپا

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس شب گذشته با حمله به «جرمیکوربین» رهبر حزب اپوزیسیون (حزب کارگر) این کشور گفت که وی رسانه‌های انگلیس را تهدید می‌کند در حالی که از رسانه‌‌های ایرانی پول می‌گرفته است.

به نوشته روزنامه سان،‌ می در جمع خبرنگاران حاضر در «وست‌مینستر» (مقر دولت و پارلمان انگلیس) گفت «ما می‌دانیم که جرمی نگرانی‌هایی درباره مالکیت رسانه در بریتانیا دارد.»

ترزا می ضمن اشاره به انتقادات کوربین علیه رسانه‌های بریتانیا گفت: «البته، این مساله مانع حضور وی در رسانه حکومتی ایران، "پرس تی‌وی"، برای چندین سال نشده و مبالغی را از رسانه‌ای که تحت فرمان آیت‌الله است، دریافت می‌کرده است.»

پیش از این یک بار در گفت‌وگوی شبکه خبری بی‌بی‌سی با جرمی کوربین هم مجری برنامه از وی درباره مصاحبه با شبکه پرس‌ تی‌وی و دریافت پول سوال کرده بود.

به گزارش فارس؛ کوربین که سال‌هاست نماینده پارلمان انگلستان است، چندین سال پیش از انتخاب به عنوان رهبر حزب کارگر، در چند برنامه شبکه پرس تی‌وی به عنوان کارشناس و مجری فعالیت کرده است. این مسئله و سابقه انتقاد وی از برخی جنایات رژیم صهیونیستی، موجب شده تا رسانه‌ها و سیاستمداران جریان اصلی انگلستان هر از چندگاهی تلویحا یا به صراحت او را سیاستمداری نزدیک به ایران بخوانند و او را تحت فشار قرار دهند.

سال ۲۰۱۶ در رخدادی که رسانه‌های انگلیس آن را کودتایی درون‌حزبی خواندند، شمار زیادی از اعضای کابینه سایه از سمت خود کناره‌گیری کردند تا کوربین سوسیالیست را از ریاست حزب کنار بگذارند، اما از آنجا که انتخاب رئیس حزب بر اساس آرای اعضای عادی در کل کشور صورت می‌گیرد، او در انتخابات مجدد با رأیی بالاتر از گذشته ریاست حزب را حفظ کرد.

از زمان ریاست این سیاستمدار ۶۸ ساله بر حزب کارگر، این حزب علاوه بر به دست آوردن شهرداری لندن و افزایش سهمش در کرسی‌های پارلمان، با افزایش چشمگیر ثبت نام اعضای جدید مواجه بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها