نیروهای فرامنطقه ای مهمترین تهدید برای منطقه

 نیروهای فرامنطقه ای مهمترین تهدید برای منطقه
دوشنبه 29 فروردين 1390 - 10:17

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، مهمترين تهديد را نيروهاي فرامنطقه اي دانست.

امیر دریادار "غلامرضا خادم بی‌غم" شامگاه یکشنبه در گفت و گو با شبکه العالم، با تاکید بر آمادگی همیشگی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از منافع خود در منطقه، اظهار داشت: مهمترین تهدید، نیروهای فرا منطقه ای است؛ نیروهایی که از دیرباز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه حضور یافتند.

 

وی درباره رزمایش های مشترک نیروی دریایی ارتش با دیگر کشورهای منطقه گفت: نخستین پیام رزمایش های ما، صلح و دوستی است.

 

بی غم تاکید کرد: پیام دیگر آن است که کشورهای منطقه خودشان می توانند امنیت منطقه را تامین کنند ونیازی به حضور نیروهای خارجی نیست.

 

بی غم با اشاره به اشراف کامل نیروی دریایی بر تحولات منطقه، خاطرنشان کرد: وظیفه نیروهای مسلح هر کشوری است که بر تحولات اطراف خود در منطقه اشراف داشته باشد.

 

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: طبیعتا هر واحد نظامی که وارد منطقه شود رصد می کنیم و زیر نظر می گیریم و این امری طییعی است.

 

 تفاوت سربازان ایران با دیگر کشورها

 

بی غم با بیان اینکه، نیروی انسانی ما با فرهنگ غنی اسلامی شکل گرفته، و ما سربازانی ولایت مدار و خدا محور داریم، تاکید کرد: تفاوت نیروی انسانی ما با دیگر کشورهای دیگر، آن است که سربازان ما علاوه بر این که سرباز کشورشان هستند، سرباز اسلام هستند.

 

وی درباره توانایی های نیروی دریایی ارتش گفت: امروزه علم زیرسطحی در کشور نهادینه شده است، و متناسب با شناختی که ما از منطقه یافتیم و تجارب دوران دفاع مقدس، ما امروز شاهد توان زیرسطحی بسیار خوب و قوی نیروی دریایی خودمان هستیم.

 

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ساخت زیردریایی های 500 تنی و بیشتر دربرنامه کاری ما قرار دارد.

 

بی غم با اشاره به ارتقای سامانه های دفاعی در سواحل کشور، خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم تمام سواحل خودمان را به توان دفاعی موشکی و حتی تهاجمی مجهز کنیم، که این امر در حال گسترش است تا همه سواحل را پوشش دهد.

 

 اعزام ناوگروه ارتش به مدیترانه

 

بی غم در ادامه تاکید کرد، مبنای اصلی اعزام ناوگروه به دریای سرخ، کانال سوئز و مدیترانه، آموزش دانشجویان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

 

 آموزش نیروی دریایی کاملا بومی است

 

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با تاسیس دانشگاه نوشهر آموزشهای افسری کاملا بومی شد، و از آن زمان بحث آموزش دریا نوردی های طولانی مدت، مبنای کار آموزش دریا نوردی شد.

 

بی غم ادامه داد: در سال های گذشته دریانوردی های طولانی مدت به مناطق شرق و خاوردور انجام می شد، و امسال با توجه به اینکه خواستیم برای دانشجویان جدید، تجربه غرب اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب المندب، دریای سرخ و حتی کانال سوئز را فراهم کنیم، از این مسیر استفاده کردیم.

 

 رساندن پیام صلح و دوستی

 

بی غم گفت: در کنار این آموزش که تجربه خوبی برای دانشجویان بود، توانستیم پیام صلح و دوستی خودمان را به کشورهای دور دست برسانیم، و توانمندی جمهوری اسلامی ایران را برای دفاع از کشور نشان دهیم.

 

وی در پاسخ به سئوالی درباره آمادگی نیروی دریایی برای پاسخ گویی به هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی در صورت اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروی دریایی این توان را دارد که در هر نقطه ای بخواهد عملیات انجام دهد، ولی فکر نکنم که آنها دست به چنین کار احمقانه ای بزنند.

پربیننده ترین خبرها