طرح تازه‌ قانونگذاران آمریکایی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران

طرح تازه‌ قانونگذاران آمریکایی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران
جمعه 11 اسفند 1396 - 06:28

دو نماینده کنگره آمریکا طرح تازه‌ای ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب می‌تواند تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

العالم-آمریکا

دو قانونگذار آمریکایی طرحی را ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب در هر دو مجلس کنگره آمریکا و تبدیل شدن به قانون، تحریم‌ها علیه ایران را گسترش خواهد داد.

این طرح که «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «الیوت انگل»، عضو ارشد دموکرات در این کمیته نام «قانون طرد اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» را برای آن انتخاب کرده‌اند خواستار گسترش تحریم‌ها علیه ایران در زمینه‌های مختلف است.

این پیش‌نویس به دولت آمریکا اختیار تحریم شرکت‌هایی که سهم مالکیت سپاه از آنها کمتر از 50 درصد است را می‌دهد تا به این ترتیب، خطر معامله احتمالی با این ارگان ایرانی را بالاتر ببرد.

 دو فانونگذار آمریکایی همچنین در این طرح خواسته‌اند دولت آمریکا حداکثر 180 روز بعد از اجرایی شدن این قانون، گزارشی درباره زنجیره تأمین داخل و خارج ایران که مستقیماً یا غیرمستقیماً به سپاه پاسداران کمک کند تهیه و تحویل کمیته‌های مرتبط کنگره بدهد.

بخش دیگری از این طرح به ممانعت از پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی اختصاص یافته و خواستار انجام اقداماتی در این راستا شده است.

در بند 6 طرح دو نماینده آمریکایی آمده است: «تا زمان لغو این تشخیص وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه حکومت ایران مکرراً از تروریسم بین‌المللی حمایت می‌کند، سیاست آمریکا باید بر تلاش برای جلوگیری از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و سایر نهادهای بین‌المللی استوار باشد

رویس و انگل در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفته اتهامات بی‌اساس علیه ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تکرار کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها