انتشار فیلم شکار بزرگ حزب الله پس از ۱۹ سال

جمعه 11 اسفند 1396 - 08:12

شبکه المنار لبنان بعد از ۱۹ سال، فیلمی از لحظه شکار یکی از فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان منتشر کرد.

العالم - لبنان

شبکه «المنار» لبنان به تازگی فیلمی از عملیات منحصر به فرد نیروهای مقاومت لبنان علیه نظامیان صهیونیست منتشر کرده است.

این فیلم روز پنج شنبه بعد از گذشت ۱۹ سال برای اولین بار از این شبکه پخش و طی آن جزئیات عملیات نیروهای حزب‌الله علیه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان منتشر شد.

در ابتدای ویدیو به عملیات نظامیان رژیم صهیونیستی طی هلی برنی در جنوب لبنان اشاره شده است که طی آن نظامیان صهیونیستی موفق به کاشت و تعبیه بمب و مواد منفجره در منطقه می‌شوند. بر اثر انفجار  این بمب، ۵ تن از نیروهای مقاومت به شهادت می‌رسند.

نیروهای مقاومت در واکنش به این عملیات رژیم صهیونیستی که به فرماندهی سرتیپ «ایزر گرشتاین» فرمانده تیپ «گولان» صورت گرفته بود، در ۲۸ فوریه ۱۹۹۹ طی عملیاتی مشابه عملیات صهیونیست‌ها موفق می‌شوند کاروان حامل این فرمانده ارشد صهیونیست را به همراه نظامیان هدف قرار دهند.

در این عملیات منحصر به فرد حزب‌الله لبنان، علاوه بر گرشتاین که ریاست «دفتر ارتباطات ارتش اسرائیل» را نیز در لبنان برعهده داشت، راننده وی، افسر ارتباطات، خبرنگار رادیو اسرائیل به نام «ایلان روعیه» کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند.

نکته جالب توجه در عملیات مقاومت این است که گروه رسانه‌ای «الإعلام الحربی» حزب‌الله از جزئیات این عملیات، لحظه وقوع و اعزام نیروهای صهیونیست بعد از انفجار به منطقه فیلم تهیه کرده که این امر در نوع خود اقدامی جسورانه و چالشی برای متجاوزان صهیونیست به شمار می‌رود.

این عملیات حزب‌الله به فرماندهی «ابو محمد سلمان» که بعدها به شهادت رسید، طراحی و اجرا شده بود.

پربیننده ترین خبرها