مشاور ارشد اردوغان:

آمریکا در آزمون صداقت با ترکیه مردود شده است

آمریکا در آزمون صداقت با ترکیه مردود شده است
جمعه 11 اسفند 1396 - 18:02

ایلنور چویک مشاور ارشد اردوغان با انتشار مقاله ای در روزنامه ینی بیرلیک نوشت: آمریکا در آزمون صداقت و دوستی با کشور ترکیه نمره قبولی نگرفته و مردود شده است.

العالم - ترکیه

ایلنور چویک طی مقاله ای با عنوان 'آزمون صداقت آمریکا' در روزنامه ینی بیرلیک نوشت: چند هفته پیش با سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به ترکیه، مباحث مهمی میان وی با مقامات ارشد ترکیه مورد مذاکره قرار گرفت و حتی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه مذاکرات در خصوص چالش های منطقه ای را به دلیل اهمیت آن به کسی واگذار نکرد و ساعاتی را با تیلرسون به گفت و گو پرداخت.

وی بیان کرد: به هر حال با برگزاری چنین مذاکراتی مهم با سطحی عالی در ترکیه، انتظار می رفت حداقل واشنگتن در رفتار منطقه ای خود تغییری دهد و سیاست نزدیک شدن به آنکارا به عنوان متحد خود در منطقه را در پیش بگیرد اما شواهد چنین چیزی را نشان نمی دهد.

چویک اضافه کرد: اگر چه پس از مذاکرات تیلرسون و اردوغان، تغییری در اظهارات دولتمردان ایالات متحده دیده شد، اما تاکنون در میدان عمل واشنگتن به ادامه سیاست های قبلی پافشاری می کند.

مشاور ارشد اردوغان تاکید کرد: آمریکا در خصوص عدم حمایت از نیروهای تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) کوچکترین دستوری به نیروهای خود در منطقه نداده است.

وی نوشت: واشنگتن همچنان به سیاست ارسال سلاح به گروه های کُرد سوری ادامه می دهد و اگر چه بسیاری از مفسران و کارشناسان آمریکایی پ.ی.د و ی.پ.گ را شاخه سوری پ.ک.ک توصیف می کنند، اما ژنرال های ارتش و دولتمردان کاخ سفید حاضر به پذیرفتن این موضوع نیستند.

وی مدعی شد: آمریکا هم با حمایت از ستیزه جویان کُرد سوری در جریان عملیات عفرین و هم با اعلام قدس به عنوان پایتخت اسراییل در مقابل ترکیه ایستاد و به متحد منطقه ای خود پشت کرد و بدین ترتیب مقامات واشنگتن در آزمون بزرگ دوستی و صداقت با آنکارا نمره قبولی نگرفته و مردود می شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها