تاکید آوارگان فلسطيني بر مقاومت دربرابر اشغالگران

تاکید آوارگان فلسطيني بر مقاومت دربرابر اشغالگران
جمعه 2 تير 1391 - 06:53

آوارگان فلسطيني در اردوگاه هاي نوار غزه در روز جهاني آوارگان بر پايبندي خود به گزينه مقاومت در برابر اشغالگران صهيونيست تاكيد كردند و آن را تنها راه بازگرداندن حقوق مشروع خود دانستند.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، درسايه توطئه ها براي پايان دادن به پرونده آورگان فلسطيني، جديدترين آمارها به مناسبت روز جهاني آوارگان نشان مي دهد كه ميزان آوارگان در اراضي فلسطيني به 44% مجموع ساكنان رسيده است و 77 درصد فلسطيني هايي كه در سرزمین های فلسطينی سال 1948 ميلادي اقامت داشتند، توسط صهيونيست ها كوچانده شده اند.

 "وليد العوض" دبير كميته آوارگان سازمان آزاديبخش فلسطين در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: آوارگان فلسطيني با اشغالگري و تصرف زمين ها از سوي صهيونيست ها از سرزمين خود طرد شدند.

وی افزود: اشغالگري باعث آواره شدن يك ميليون فلسطيني در سال 1948 ميلادي شد و اكنون شمار آوارگان فلسطينی بالغ بر5 میلیون و 500 هزار نفر است .

این آوارگان در 59 اردوگاه در كرانه باختري ، نوار غزه ، اردن ،سوريه ، لبنان و ده ها كمپ ديگر در كشورهاي جهان به سر مي برند.

 آوارگان فلسطيني در اردوگاه هاي نوار غزه بر حق بازگشت خود كه تنها از طريق مقاومت در برابر اشغالگران ميسر است، تاكيد كردند.

آنها بر حق خود در داشتن زندگي با عزت و كرامت تا بازگشت به سرزمين خويش بويژه در سايه شرايط دشوار معيشتي ناشي از اشغالگري و محاصره،تاكيد كردند.

يكي از آوارگان فلسطيني گفت: فلسطینی ها با قطعنامه سازمان ملل از سرزمين خويش آواره شدند.بنابراین سازمان ملل بايد به آوارگان فلسطينی توجه نماید و تا زمان بازگشت به فلسطين به آنها كمك كند.

 وليد العوض گفت: جامعه بين المللي بايد براساس قطعنامه 302  از آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطین وابسته به سازمان ملل متحد ( آنروا ) با جدیت حمایت کند تا اين آژانس بتواند نقش خود را در تامين زندگي با عزت و كرامت براي آوارگان فلسطيني تا زمان بازگشت آنها به سرزمين خود ايفا كند.

SM-22-19:44

پربیننده ترین خبرها