نخست وزیر بوسنی در دیدار ظریف اعلام کرد؛

علاقه مندی بوسنی به گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران

علاقه مندی بوسنی به گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران
جمعه 11 اسفند 1396 - 19:40

نخست وزیر بوسنی در دیدار ظریف با بیان اینکه هیچ مشکل و مانعی در روابط دوجانبه نداریم، یادآور شد: مایلیم روابط اقتصادی و تجاری با ایران را در سطح مناسبی گسترش دهیم.

العالم _ اروپا

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (جمعه) با ازدیزویچ نخست وزیر بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ازدیزویچ ضمن خوشامدگویی به ظریف از همه کمک های ایران به بوسنی در گذشته قدردانی کرد و افزود: ایران در قلب تک تک مردم بوسنی جای دارد.

وی روابط دو کشور را بسیار دوستانه خواند و افزود: هیچ مشکل و مانعی در روابط دو جانبه نداریم ولی مایلیم روابط اقتصادی و تجاری با ایران را در سطح مناسبی گسترش دهیم.

نخست وزیر بوسنی افزود: امضای توافقنامه تجارت ترجیحی، برقراری روابط بانکی و نیز تسهیلات روادیدی از جمله موضوعاتی است که لازم است برای برطرف شدن موانع همکاری های تجاری و اقتصادی انجام شود. 

در ادامه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابلاغ سلام گرم و دعوت معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، افزود: بوسنی و هرزگوین از گذشته در قلب ایرانیان جای دارد. ایران هیچ محدودیتی برای تقویت روابط و همکاری ها با بوسنی و هرزگوین ندارد. 

 ظریف سیاست ایران را کمک به انسجام و ثبات بیشتر بوسنی و همکاری با همه اقوام در این کشور دانست و اضافه کرد: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور می تواند به روابط اقتصادی دو کشور تحرک بخشد. برقراری روابط مستقیم بانکی و تسهیلات روادیدی نیز می تواند موانع همکاری ها را تا حدود زیادی برطرف کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها